Co Vás vedlo k rozhodnutí otevřít si vlastní franšízovou pobočku?
Prakticky šlo o okamžité a instinktivní rozhodnutí. Když jsem se dozvěděl, že bude Broker Consulting s franšízovým konceptem začínat, psal se konec roku 2014. Už tenkrát jsem byl přesvědčený, že čeká projekt OK POINT slibná budoucnost. Dodnes platí, že spojuje vše, čemu jsem se chtěl vždy věnovat, a to zejména finance a reality. Po vnuknutí myšlenky o vlastní pobočce jsem tehdy začal okamžitě uvažovat o tom, kdy a kde budu moct nový karierní projekt nastartovat.
Proč jste zvolil k podnikání právě franšízu OK POINT? A jak zvládáte řízení dvou jejích poboček?
Jak jsem už naznačil, OK POINT byl můj cíl, protože propojuje oblast financí a realit. V praxi jde o unikátní příležitost komplexních služeb pro klienty, která nemá na současném trhu obdoby. Mimoto je OK POINT jedním z mála míst, kde je možné přímé setkání s novými klienty, kteří přichází s důvěrou díky dobré referenci.
Z mého hlediska beru OK POINT jako důležitý milník ve své profesní kariéře, který mi zprostředkoval pocit celkové spokojenosti z dobře odvedené práce. Řízení dvou poboček je jen o větší organizaci, po nastavení celkově funkčního systému je možné fungovat v téměř naprosté symbióze. Byznys mé olomoucké i ostravské pobočky se vzájemně doplňuje.
Jak se vám se spolupracuje s franšízorem?
Spolupráce s franšízorem čili společností Broker Consulting je pro mě srdcovou záležitostí a velmi si jí pochvaluji. Vše stojí na velké podpoře a tvrdě odvedené práci na obou stranách, a to mi naprosto vyhovuje.
Jaké máte zkušenosti s klienty na pobočce, jak vnímají fungování Vašich OK POINTů?
Klienti jsou překvapeni naším komplexním přístupem a také tím, že už nemusí obíhat různé instituce, aby vyřešili finanční, bankovní nebo realitní záležitosti. V OK POINTu si vyřeší vše pod jednou střechou a ušetří tím velké množství času. Vedle toho je důležité upozornit, že klient nemusí mít miliony na účtu, aby dostal lepší kávu a lepší produkt, než jak tomu bývá v klasických bankách. Zároveň chceme klientům ukázat, že dosahování jejich cílů nemusí být tak složité a že si s tím umíme poradit. Výsledku pak společně dosáhneme s úspěchem.
O jaké služby mají konkrétně klienti největší zájem?
Aktuálně klienti více tíhnout k ochraně našetřených rezerv. S tím se pojí i otázka zvýšení příjmů měsíčních rozpočtů, kterou klienti nezřídka řeší. Významná pozornost směřuje současně k investicím. Pozoruji také částečnou snahu o zajištění pasivního příjmu, k němuž lze nejčastěji dospět koupí nemovitosti na investici. Vše zmíněné je ale vždy spojeno s nastavením dlouhodobého finančního plánu, ten je Alfou i Omegou komplexního servisu u každého klienta.
Proč je pro klienty důležitá finanční nezávislost? A jak jí mohou dosáhnout?
Finanční nezávislost je cesta k větší osobní svobodě, a domnívám se, že ta je nevyřčeným cílem téměř každého z nás. Být ve finanční pohodě a mít jistotu, že je rodina dostatečně zabezpečena za každého počasí, nadneseně řečeno, to je cíl dobrého finančního plánu. Toho může dosáhnout každý klient, jde o to se ale dlouhodobě řídit správnými kroky a principy správy majetku.
Co radíte klientům, kteří nemají velké finanční rezervy, aby zvládli všeobecný růst cen?
Radíme jim okamžitě se soustředit na nakládání s měsíčními příjmy a výdaji. Poté se hledá cesta, která má za cíl snížení současných finančních závazků. Hledáme a přemýšlíme také o možnostech, jak dospět ke zvýšení příjmů v daném rozpočtu. Je nutné si v každém případě uvědomit, že právě rezervy na správných místech, jsou tím co rodinu a její úspory ochrání v horších časech.
Obrací se na Vás klienti kvůli rostoucí inflaci? Na co jim radíte, aby se při plánování svých rozpočtů zaměřili?
Ano, inflace je nyní téma číslo jedna. Z praxe mám silný dojem, že klienti dobře ví, co dvouciferná inflace dokáže udělat například s jejich úsporami. Radíme proto mít v první řadě finanční plán, jehož součástí jsou investice. V tuto chvíli je velmi obtížné ubránit se inflaci úplně, ale částečně je to reálné a hlavně je to nutné. Lidé se dnes chtějí připravit na budoucnost, a to prostřednictvím správného portfolia a precizního rozložení majetku. Pak teprve může člověk počítat, že vyjde z podobných situací jako vítěz.
Projekt OK POINT byl nedávno oceněný za podporu franšízantům a zároveň získal druhé místo v soutěži Franchisor roku, vnímáte tento úspěch i jako ocenění své práce na pobočkách?
Našim největším oceněním jsou spokojení klienti, kteří dosáhli svých cílů. Jiná ocenění jsou samozřejmě také důležité, franšízor díky nim může lehce ukázat, proč dává právě spolupráce s ním smysl a že je jeho podnikání postaveno na těch správných hodnotách a systému. Zisk ceny v soutěži mě ani nepřekvapil.
Prozradíte na závěr, jak trávíte volný čas? Umíte si dopřát prostor pro odpočinek?
Děkuji za hezkou otázku na závěr. Ačkoli mám svou práci rád, miluji také svoji rodinu. To znamená, že pokud nepracuji, trávím svůj čas hlavně s nimi. Vedle toho také rád pracuji na sobě a svém osobním rozvoji, i to beru jako soukromý relax. A proč to vlastně dělám? Chci být vzorem nejen pro své pracovní okolí, ale hlavně v budoucnu pro svou dceru.
Rozhovor vyšel v deníku Mladá fronta DNES 29. září 2022.