Tomáš Pospěch: Jaký já jsem člověk, takové mám klienty
Před dvěma lety si Tomáš Pospěch otevřel vlastní OK POINT v Ostravě-Porubě, kde nabízí jak finanční, bankovní, tak realitní služby. Ke všem klientům přitom přistupuje stejně. S kvalitním servisem, zkušenostmi a pokorou.
Podle Tomáše Pospěcha je klíčem k tomu, aby byl člověk dobrý obchodník to, aby měl svůj byznys plán, který jej dovede k cíli a úspěchu. Důležité je přitom vědět, co chce a dělal věci, které k tomu vedou.
Kdy jste dostal nápad otevřít si vlastní OK POINT?
S myšlenkou na otevření OK POINTU jsem si pohrával už zhruba od roku 2017, ale tehdy to ještě nedopadlo. Nemohl jsem najít prostory, které by mi vyhovovaly, a možná jsem ještě nebyl mentálně tam, kde bych měl být. Roku 2021 se mě ale Radim Štantejský z Broker Consulting zeptal, jestli náhodou nevím o někom, kdo by měl zájem o ostravský OK POINT. Protože se dobře známe, tak věděl, že ten zájem bych mohl mít já. Hodně jsem o tom přemýšlel a druhý den jsem se vlastně spontánně rozhodl. Zavolal jsem mu, že to beru.
A proč zrovna Ostrava?
To město je mi blízké. Jsem sice z Opavy, kde mám i vlastní kancelář, ale spousta mých klientů je z Ostravy a líbila se mi možnost mít tam pro ně zázemí. Vybral jsem si Porubu, což je podle mě jedna z nejkrásnějších částí Ostravy, když neberu centrum města, kde má OK POINT kolega Lukáš Kubík. Poruba je mi navíc blízká i dojezdově. Bydlím ve Velkých Hošticích, takže to mám nějakých 20 minut po dálnici.
Ostravsko je tak trochu„razovity region“, jsou takoví i vaši klienti?
Jsem tu odmalička, takže mi to přijde úplně normální. Samozřejmě je to někdy těžší, protože příjmy tu nebývají až tak vysoké. Ale jsou tu klienti, kteří i když vydělávají méně, dokážou hodně uspořit, což by mělo platit napříč regiony nebo věkovými skupinami. Rád říkám, že jaký já jsem člověk, takové mám klienty. O většinu z nich se starám dlouhodobě.
Vzpomenete si na někoho, komu jste pomohl vyřešit nějakou specifickou záležitost?
Jeden můj klient je ukrajinský lékař, žije tu už dlouho. Kdysi bydlel v nájmu, neměl tu potřebné atestace a nevěděl, jestli zde zůstane. Dostal jsem na něj doporučení od jiného klienta, také lékaře. Když jsme spolu začínali řešit jeho finanční plán, byl trochu nedůvěřivý. Po několika jednáních se ale situace změnila a on přijal, že to co s ním řeším je jeho budoucnost a myslím to skutečně dobře. V návaznosti na to se mnou koupil svůj první byt. Dodělal si atestace v ČR. Později, když se mu rozrostla rodina, bylo potřeba řešit nákup rodinného domu, který jsme společně také úspěšně vyřešili. Dnes jsme přátelé. Nedávno mě a mojí rodinu dokonce pozval na pravou ukrajinskou večeři. Momentálně otevírá svou druhou ambulanci a mě těší, že jsem ho jistým způsobem motivoval a zvládli jsme to spolu.
Když přijímáte nové kolegy, co vás na nich nejvíc zajímá?
Chuť do práce a disciplína. Potřebuji vidět, že chtějí pomáhat klientům a zároveň se nebojí dále rozvíjet. Najít takové lidi dnes není snadné. Kdokoliv vystuduje vysokou školu, hned si myslí, že by měl být placený zlatem, přestože nemá žádné zkušenosti. My se ale snažíme dělat svou práci především kvalitně, podobně jako například lékaři. Sice nechodíme v bílém plášti, ale musíme být profíci. Pokud se mnou bude klient řešit investice ve výši 500 korun měsíčně, musí dostat stejný servis jako ten, se kterým budu dojednávat obchod za miliony.
Zdroj: MF Dnes