František Furch: Bez tréninku a poctivé přípravy se vítězit nedá
Po téměř desetileté kariéře v Brokeru ohlásil František Furch postup na pozici oblastního ředitele senior. A to i díky náboru a partnerské spolupráci, na které se v posledních dvou letech se svým týmem více zaměřuje. Dokážete nám s partnerskou spoluprací pomoci také vy? Nebo snad uvažujete, že byste chtěli být přímo součástí Františkova týmu?
Úspěchů dosahuje František Furch i proto, že se v minulosti věnoval sportu. Návyky z profesionálního fotbalu se mu hodí také dnes.
Ještě předtím, než jste nastoupil do Broker Consulting, jste byl profesionálním fotbalistou…
Fotbal byl odmalička tím, co jsem chtěl dělat. Neznal jsem nic jiného než školu, tréninky a zápasy. Za tým HFK Olomouc jsem hrál druhou fotbalovou ligu a poté za Znojmo třetí ligu. Fotbalu jsem se věnoval s vědomím, že tak mohu sebe i rodinu na další roky finančně zajistit, budu-li dostatečně úspěšný. Věděl jsem zároveň, že pokud se do určitého věku nedostanu do první ligy, ideálně některé z těch zahraničních, rozhodnu se pro jiný směr.
Podle jakých kritérií si vybíráte lidi do týmu?
Moje rozhodování, koho chci přijmout, mělo historicky dvě fáze. Nejdříve jsem bral v podstatě každého. Tým byl hodně různorodý. Říkal jsem si, že každý příběh mě něco naučí. Po čase jsem výběr zúžil. Primárně mi jde o to, zda jsem s daným kolegou ochotný trávit čas a dobře se nám spolu pracuje. Výchozím kritériem bývá tedy vědomí, že je nám spolu dobře. Během zkušební doby si vyhodnotíme, zda spolupráce funguje. Nováček by měl prokázat tři základní dovednosti. První je ochota dělat to, co mu říkám. Například aby byl schopný vytvořit si vlastní okruh kontaktů a ten donést. Nejde ani tak o počet těchto kontaktů, ale samotnou akci. Dalším kritériem bývá požadavek na to, aby si byl schopný samostatně domluvit schůzku. Podstatné je pak také to, aby dokázal ze schůzky něco samostatně přinést.
Zaměřujete se také na partnerskou spolupráci?
Intenzivněji se jí věnujeme už zhruba rok a půl. V současnosti máme okolo 100 aktivních partnerů. Díky partnerům jsme se po předchozím propadu dostali až na dvojnásobný objem dosažených bodů. Někteří z mých lidí se nyní mohou prezentovat tím, že se až 80 procent jejich produkce realizuje právě díky partnerům. U mě osobně je to okolo 50 procent. O možnosti této spolupráce se snažíme bavit na každé z našich schůzek.
V jaké oblasti je uvedená spolupráce nejvíce vidět?
Když bych se zaměřoval pouze na jednu oblast, okrádal bych sebe, partnery i spolupracovníky o peníze. Nemám v týmu kolegy, kteří by dělali výhradně finance, nebo naopak reality. Důležitá je minimálně znalost souvislostí a celková provázanost konceptu Finance. Reality. Spolu. Každý z partnerů má finanční plán, a proto přesně ví, čím vším se zabýváme a kde můžeme být užiteční.