Tomáš Paur: Největší hodnotou našeho podnikání je kvalitní tým
S trochou nadsázky by se dalo říci, že obchodní ředitel Tomáš Paur a jeho tým dokážou prodat DIP snad komukoli – a nebudeme daleko od pravdy, v této oblasti se jim totiž velmi daří. V roce 2024 navíc s ostatními obchodními ředitelstvími, která vzešla z Tomášova týmu, překonali významný milník, celkem jeden milion bodů.
Tomáš Paur působí ve finančním oboru více než 30 let. Do manažerských funkcí se dostal už v mladém věku – jak s úsměvem říká, bylo to i díky tomu, že se stal brzy otcem a musel se „začít ohánět“. Během své kariéry se seznámil se zakladatelem Broker Consulting Petrem Hrubým a se současným generálním ředitelem a předsedou představenstva Vilémem Podliskou. Důvodem, proč před lety se svým týmem rozšířil řady Broker Consulting, bylo mimo jiné i kvalitní zázemí společnosti, které umožnilo jeho týmu dále růst.
Tomáši, co teď? Co dál? (smích)
Naším hlavním úkolem do dalších let je rozšíření týmů o nové kolegy, kteří budou mít stejnou motivaci a chuť do práce jako ti, kteří společně dotáhli letošní rok na rekordní výsledky. Stát se plnohodnotným konzultantem netrvá jako před lety týdny, ale dlouhé měsíce, a proto daleko těžší než oslovit a přivést nového spolupracovníka je jeho zapracování. Máme se co učit a předávat, musíme najít nejefektivnější způsob, jak letité zkušenosti a praktické dovednosti přenést na nové kolegy tak, aby se práce u nás stala i jejich životním posláním.
Máte skvělé výsledky s Dlouhodobým investičním produktem…
Jedná se o produkt, na který jsme všichni dlouho čekali, za který jsme jako společnost v rámci profesní asociace bojovali a který klientům nejlépe poslouží k zabezpečení příjmů v důchodovém věku. U DIPU nemusíte nic složitého vymýšlet, funguje na principu běžných investic a zařadit do něj jde i většina investičních smluv námi dříve sjednaných. Stačí, když vysvětlíte klientům a zaměstnavatelům pravidla a podmínky poskytování dodatečných výhod od státu. Odpovídáte přitom na tři základní otázky: jak DIP funguje ve fázi investování, kdy a jakým způsobem si klient může finanční prostředky vybrat, a co se stane, když podmínky poruší? Vedli jsme k produktu od jeho schválení pozitivní kampaň, připravili si argumentaci a na společných setkáních se spolupracovníky jsme se důkladně připravili na informační ofenzivu u klientů. A než se probudila většina konkurenčních společností a bank, byli jsme o několik mílových kroků napřed.
Kteří klienti na DIP nejčastěji reagují?
Jedná se o minimálně 10letý program, cíleně oslovujeme klienty do 55 let věku, produkt si otevřou ale i klienti starších ročníků. Obecně se dá říci, že zhruba 60 procent stávajících klientů si na servisních schůzkách DIP sjedná. U nových klientů budou procenta ještě vyšší.
Vedle financí děláme i reality. Vy sám se podílíte na přípravě projektu od Broker Development v Kladně…
Je to pro mě velká škola. Už rozumím tomu, proč od odsouhlaseného záměru a koupě pozemku tak dlouho trvá, než se začne stavět. A chápu, proč máme v České republice málo bytů. Učím se zase radovat z maličkostí, z každého získaného razítka. Získávám nesmírně cenné zkušenosti a zároveň přispívám k vytváření projektů, které přinášejí oboustranný přínos – skvělé bydlení nebo investiční příležitost pro naše klienty a zároveň zajímavou odměnu pro spolupracovníky.
A co španělské nemovitosti?
V této oblasti spolupracujeme s regionální ředitelkou Jitkou Podliskovou. Jitka patří v tomto směru k těm nejúspěšnějším KAM ve firmě. Všichni naši klienti, kteří mají o španělské nemovitosti zájem, se s Jitkou osobně potkají a domlouvají s ní detaily. Všichni víme, že když to jen trochu jde, Jitka jim zařídí jejich vysněný druhý domov na jihu Evropy.
Vidíte v tomto roce nějakou zajímavou příležitost pro růst?
Sledujeme oživení hypotečního trhu, výrazný pokles inflace. Předpokládám, že domácí ekonomika zaznamená letos růst, což nám bude do společné celkové produkce nahrávat. Potřebujeme větší počet schůzek s klienty a rozšířit řady kvalifikovaných spolupracovníků. V tom je největší příležitost letošního roku.
Budete třeba měnit strategii?
Naše strategie se nemění. Máme za sebou v uplynulém pololetí dva velké postupy. Čeněk Liška postoupil na pozici regionální ředitel senior a Lukáš Buček na pozici oblastní ředitel senior. Rudolf Rodywirja se vrátil po dlouhé nemoci v plné síle a hned to bylo na produkci vidět. Chceme navázat na rekordní výsledky, bojujeme o další postupy v kariéře, a hlavně usilujeme o to, abychom byli u klientů dřív než konkurence. Nechceme se věnovat pouze jedné oblasti, naším hlavním produktem zůstává Finanční plán, tedy komplexní pohled na potřeby klienta.
Jaké máte cíle, plány do dalších let?
Letos slavíme s Petrem Huškem, Romanem Huškem, Michalem Koubkem a Ondrou Schejbalem 20 let spolupráce s Broker Consulting. Z našeho týmu již vzešlo celkem 8 obchodních ředitelů. Vidím další potenciál ve svých spolupracovnících. Myslím, že víc nemusím dodávat.