Na partnery pohlížíme jako na parťáky
Partnerská spolupráce je silnou stránkou Rostislava Kchopa, který je od počátku letošního roku na pozici oblastního manažera. Povídali jsme si o tom, co mu komunikace s partnery přináší a jaké překážky je třeba překonávat.
V rozhovoru s Rostislavem Kchopem jsme se zaměřili na to, v čem je partnerská spolupráce pro obě strany přínosná.
V čem spatřujete hlavní výhody spolupráce s partnery?
Vytváří se komunita lidí, která má něco společného. Hlavní přínosy spatřuji v tom, že spolupráce s těmito lidmi je celkově efektivní. Můžu využít kvalitnějších kontaktů. Jde o „ohřáté“ kontakty. Lidi o mně vědí a mají se mnou, doufám dobrou zkušenost. Mé dobré jméno i dobré jméno značky Broker Consulting pak šíří dál. Díky tomu samozřejmě dokáži udělat i více obchodů. Spokojená je také druhá strana, které přinesu více peněz. Je to zároveň určitý mezistupeň pro to, aby se stal z partnera časem spolupracovník.
Vědí tito lidé, o čem tato práce je?
Představy mají mnohdy zkreslené. Ke každému z nich přistupuji tak, že je to vlastně klient, aby mě pak mohl doporučit ostatním. Osobně se s ním potkám, aby mě poznal, a ukáži, jak schůzka s klientem zhruba probíhá. Výsledek toho, co mu uskutečněný obchod přinese, prezentuji i vizuálně na konkrétních příkladech. Ukáži mu, kolik si může vydělat za týden, měsíc nebo za rok. S partnery, s nimiž jsme už z minulosti kamarádi, to jde ze začátku mnohdy snáz. S nimi si často říkáme věci na rovinu a vše je mnohem jednodušší. Obecně ale platí, že se dobře spolupracuje především s těmi, kteří se nebojí oslovit lidi a nedělají si hlavu z toho, když jsou odmítnuti.
Chcete do budoucna oblast partnerské spolupráce ještě posílit?
V oboru, ve kterém působíme, se nelze zastavit. Neustále na sobě musíme pracovat a posilovat obchodní vazby se všemi spolupracovníky. To platí i pro partnery. Je pravdou, že někteří z nich jsou už vyčerpaní, nejde jim to nebo nemají více nových kontaktů. Proto do týmu neustále hledám nové tváře.
Měli by partneři průběžně dostávat i další informace o tom, co se děje v oboru?
Jejich typologie bývá velice různorodá. Od dělnických profesí až po vysokoškoláky. Snažíme se je informovat a vzdělávat především prostřednictvím našich partnerských setkání. Díky nim se vzájemně poznáváme, utužujeme vztah a dáváme si zpětnou vazbu. Na partnery pohlížíme jako na parťáky. Všichni jsme na stejné lodi. Proto se také seznamujeme s novinkami z oboru i přímo z Broker Consulting.
Jaký nejzajímavější obchod jste díky spolupráci s partnerem zatím zrealizoval?
Vzpomínám si, jak jsem jednou dostal tip na známého ženy, která u nás byla tehdy partnerkou. Dotyčný měl splácet šest různých úvěrů! Z pravidelné měsíční splátky ve výši 18 tisíc se nám nakonec tento obnos podařilo snížit na 12 tisíc korun. Dohodli jsme mu k tomu investici na důchod, předčasné splácení hypotéky a finanční rezervu. Žena, která nám se vším na začátku pomohla, pak dostala odměnu.