Broker Consulting

Rozhovor s franšízantkou Anetou Kubrtovou

Příležitost10. 09. 2021

Aneta Kubrtová spojila svou kariéru a posléze i osobní život s Broker Consulting. Díky svému odhodlání, píli a houževnatosti se vypracovala ze studentské brigády až na úspěšnou ředitelku pobočky OK POINT v Liberci. O tom, jak vzpomíná na své začátky nebo jak se jí spolupracuje s manželem, se rozpovídala v následujícím rozhovoru.

Aneto, do společnosti Broker Consulting, pod níž spadá franšízová síť OK POINT, jste nastupovala velmi mladá, bez předchozích zkušeností. Jak jste si získala důvěru ostatních kolegů?

K práci pro tuto společnost mě přivedla brigáda na jedné z jejích teambuildingových akcí. V tu dobu jsem byla v prvním ročníku ekonomické fakulty na liberecké Technické univerzitě, takže jsem chtěla mít brigádu v oboru. Šťastné náhody se dějí, a tak jsem krátce po akci úspěšně absolvovala přijímací pohovor s mým dnešním manželem, který již ve firmě pracoval, a v březnu 2013 jsem nastoupila do jeho týmu. Důvěru ostatních kolegů jsem získala poměrně brzy. Zpočátku jsem samozřejmě žádné zázračné výsledky neměla, ale klíčové bylo, že jsem byla aktivní, nadšená do práce, a zejména do komunikace s klienty. Brzy se pak začaly dostavovat i první úspěchy.

Prvními klienty začínajících konzultantů bývají často lidé z jejich bezprostředního okolí. Jak jste si poradila s narážkami na to, zda své práci dostatečně rozumíte?

Takovým narážkám jsem naštěstí čelit nemusela. Myslím, že hodně záleží na tom, jak vás lidé vnímají jako člověka ještě předtím, než takovou práci začnete dělat. Při nástupu do firmy mi sice bylo jen dvacet let, zkušenosti v oboru jsem neměla, ale byla jsem zvyklá na disciplínu. Měla jsem totiž za sebou německé gymnázium a k němu pravidelné brigády a třikrát týdně trénink. S důvěrou u klientů jsem neměla problém. Potřebnou sebejistotu pro jednání s nimi jsem získala díky propracovanému systému vzdělávání, který Broker Consulting dlouhodobě poskytuje jak nováčkům, tak zkušeným konzultantům. Tento systém nás provází všemi oblastmi komplexní služby finančního plánování, pomáhá nám rozvíjet obchodní dovednosti, vystupování a práci s klientem i s interním týmem. V první fázi zaškolování jsem navíc na jednání s klienty chodila vždy s mým nadřízeným, který mi pomohl rychleji nabrat zkušenosti a zlepšit komunikační dovednosti.

Pobočku OK POINT provozujete společně s manželem. Kdo z vás přišel s myšlenkou na její otevření? 

S nápadem přišel můj muž Matěj, který si přál rozšířit své mnohaleté působení v rámci sítě Broker Consulting o podnikání v podobě franšízy. Já jsem stála celou dobu po jeho boku, prožila s ním výstavbu pobočky, nábor zaměstnanců a všechny radosti i strasti spojené s otevřením v roce 2016, ale vše jsem pozorovala zpovzdálí. Jelikož má Matěj velký počet spolupracovníků, ze situace vyplynulo, že bych mu mohla pomoci s provozem OK POINTu. Začala jsem se věnovat péči o zaměstnance pobočky, včetně prohlubování jejich obchodního a produktového know-how, a postupně se OK POINT stal mým plnohodnotným pracovištěm. Zapojovala jsem se stále více do jeho chodu, až jsem se v roce 2017 stala jeho ředitelkou.

Jaké to je trávit s manželem čas nejen doma, ale i v práci? Řada lidí má obavy z toho, že by tím mohl utrpět vzájemný vztah.

My spolu trávíme čas moc rádi, takže být v jedné firmě a sdílet všechny úspěchy i problémy, které společné podnikání přináší, nás baví a současně náš vzájemný vztah posiluje. Práci v Broker Consulting vnímám spíš jako určitou formu životního stylu, takže mezi kolegy a spolupracovníky máme s manželem mnoho společných přátel. Po narození našeho syna považuji za obrovskou výhodu to, že si tempo, míru i časový rámec pracovních aktivit mohu nastavit zcela podle svých možností a potřeb, díky mé skvělé asistentce navíc bez potíží zvládám péči o naše klienty.

Jak máte s manželem rozdělené pracovní role?

Zodpovědnosti jsme si s manželem rozdělili tak, že Matěj má úlohu mentora a lídra celé pobočky a já funguji jako provozní manažer. Zodpovídám za celkový výkon naší pobočky, komunikuji s klienty, dohlížím na činnosti zaměstnanců a řeším každodenní provoz. Matěj navíc vede ještě několik kanceláří v rámci firemní sítě, takže se někdy stává, že se za celý týden na pobočce fyzicky nepotkáme.

Jakým způsobem rozšiřujete klientelu svého OK POINTu?

Domnívám se, že celý obor finančního poradenství se za poslední roky výrazně zprofesionalizoval a změnil k lepšímu. Všechny ty zkoušky, certifikace a licence od ČNB, které každý konzultant v oboru musí ke své práci mít, velmi zkvalitnily službu pro klienty. Lidé vnímají, že odbornou radu potřebují, a to jak s finančními, tak realitními záležitostmi, které jsou úzce propojené. Zároveň si dnes stále častěji přejí vyřešit tyto oblasti pod jednou střechou a s jedním člověkem, kterému důvěřují. A právě to jim na OK POINTu nabízíme. Abych přímo odpověděla na vaši otázku – hlavním zdrojem a současně tím nejkvalitnějším pro zisk nové klientely je určitě doporučení.

Rozhovor vyšel v týdeníku EURO 6. září 2021

Další příspěvky na téma Příležitost

Zvolte si kariéru, která vás bude skutečně naplňovat

Během života strávíme v práci přibližně 80 000 hodin. Výběr kariéry tak má na náš život obrovský vliv. Díky dobře zvolené profesi budeme spokojení, respektovaní i zajištění, zatímco v opačném případě to může být přesně naopak. Zvolte si kariéru, která vás skutečně naplní. Ať už vaše cesta teprve začíná, nebo jste na rozcestí a hledáte správný směr, v Broker Consulting najdete práci, která dává smysl, radost i finanční nezávislost.

Příležitost13. 08. 2021
Zobrazit více

Nudné a omezující zaměstnání? Pověste ho na hřebík a nastartujte kariéru franšízanta. Budeme vaší oporou

Podle nedávného průzkumu, který provedla personální agentura Randstad, narůstá po koronavirové pandemii chuť Čechů změnit práci. Během letošního jara se počet lidí, kteří hledají lepší nebo zajímavější pracovní příležitosti, zvýšil zhruba o čtvrtinu. 11 % zaměstnanců k tomu vede touha po změně. Obzvlášť ti ve velkých firmách často zažívají situaci, kdy poté, co dosáhnou určité kariérní mety, začnou pociťovat, že už nenacházejí nadšení z práce. Zároveň jim ubývá možností, jak se dál rozvíjet. Zkrátka potřebují profesní změnu. Řada z nich uvažuje o podnikání, ale přechod do samostatného byznysu považují za příliš velký skok. Spíše by upřednostnili od každého kousek – svobodu a současně systém. Patříte mezi takové zaměstnance i vy nebo někdo ve vašem okolí?

Příležitost30. 06. 2021
Zobrazit více
5 min

OK POINT – rozhovor s ředitelkou obchodního místa Markétou Francovou

Před téměř dvěma lety se Markéta Francová stala ředitelkou pobočky OK POINT v Kladně. Na své rozhodnutí nedá dopustit, protože při řízení pobočky využívá své zkušenosti s vedením lidí z nadnárodní společnosti, kde dříve působila, ale i ze studia Vysoké školy ekonomické.

Příležitost11. 01. 2021
Zobrazit více
5 min

Rozhovor s franšízanty Soňou a Radkem Husákovými

Příběh manželů Husákových, kteří se po letech v zaměstnaneckém poměru stali podnikateli, není takovou raritou, jak by se mohlo zdát. Podobnou změnu zvažuje 41 procent současných zaměstnanců, 5 procent to má dokonce už v plánu. Důvodem zvažování startu podnikání je nejčastěji potřeba nezávislosti a větší svobody, uvádí téměř každý druhý zaměstnanec, který o změně přemýšlí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ipsos. Nechte se inspirovat příběhy našich úspěšných franšízantů.

Příležitost11. 01. 2021
Zobrazit více
1 min

Kariéra, na kterou nemusíte čekat

Jste student nebo absolvent a chcete od práce víc, než jen kopírování papírů v korporátu? U nás na kariéru čekat nemusíte. Díky osobnímu garantovi a kvalitnímu systému zapracování se u nás vše rychle naučíte. Od prvního dne tak můžete aspirovat na vyšší pozice, protože kariéru si u nás řídíte sami.

Příležitost10. 01. 2021
Zobrazit více

Finance a reality lákají, s Broker Consulting nově spolupracuje téměř tisíc lidí

Koronavirová pandemie proměnila trh práce, masivní zájem je nyní o obory, které i v tomto období dokáží fungovat bez omezení provozu a udržují si stabilitu či dokonce vykazují růst. Právě jedním z takových oborů jsou finance a reality. Od ledna do konce října našlo ve společnosti Broker Consulting, která oba obory propojuje, nové uplatnění 993 lidí. Průměrný měsíční nárůst nových spolupracovníků a pracovníků v zaměstnaneckých poměrech, kteří ve společnosti aktuálně stále pracují, byl zhruba 99. Statistika nezahrnuje pracovníky, se kterými byl úvazek ukončen.

Příležitost10. 01. 2021
Zobrazit více
1 min

Skvělá kariéra a šťastná rodina? Jde to!

Toužíte po kariéře, ale bojíte se, že nebudete mít čas na svou rodinu? U nás nemusíte rodinu a děti odsouvat na druhou kolej abyste byla úspěšná. Naše konzultantky to vědí. Asi i proto je v Broker Consulting více žen, než mužů. Zkuste změnu, s námi to jde.

Příležitost10. 01. 2021
Zobrazit více

Ženy podnikají, protože chtějí svobodu a flexibilitu

V českém podnikatelském prostředí podniká stále více žen. Dle Českého statistického úřadu jich za posledních deset let přibylo 43 tisíc, zatímco mužů podnikatelů naopak ubylo. A proč ženy čím dál častěji vstupují do podnikatelského světa?

Příležitost09. 01. 2021
Zobrazit více
1 min

Podnikání s franšízou OK POINT

Přemýšlíte o pracovní změně a rádi byste rozjeli něco svého? Koukněte se na naše nové video, třeba to pro vás bude ten správný impuls…

Příležitost09. 01. 2021
Zobrazit více
1 min

Nastal čas na pracovní změnu? Tohle vám nabízí Broker Consulting

Dlouhou dobu pracujete v korporátu a dospěli jste do bodu, že potřebujete změnu? Nebo jen toužíte po nové výzvě a chcete nastartovat kariéru, kde budete mít stabilní a jistý příjem? Podívejte se, jak to chodí u nás v Broker Consulting. Zkuste změnu a dopracujte se s námi k nadhledu.

Příležitost09. 01. 2021
Zobrazit více

Baví vás spolupracovat s Broker Consulting?

Dává vám naše práce smysl?
Stojíte o prohloubení spolupráce?

Spojte se se svým spolupracujícím konzultantem
a dohodněte se na dalším postupu.