Na východě Čech zahájila provoz nová kancelář
Téměř desetitisícové Nové Město nad Metují je dalším místem na mapě, kde je otevřen nový Broker POINT. Vede jej finanční specialista senior Patrik Lazový.
Postup na regionálního ředitele senior je pro Pavla Kadlečka vytouženou metou. Není se co divit. Jak v rozhovoru přiznává, Broker je jeho druhá rodina. A co plánuje dál? Nejenže už nyní počítá s nejvyšším postupem, ale má i další plány – rád by vychoval nové ředitele a zůstal u nás minimálně ještě 13 let.
Pavle, ještě jednou gratulujeme k postupu ve druhém pololetí loňského roku. Jak velká výzva to pro vás je?
Další postup mám už po konzultaci s generálním ředitelem a předsedou představenstva Vilémem Podliskou naplánovaný. V aktuálním pololetí to nejspíše ještě nebude, ale věřím, že v tom následujícím už bude postup na obchodního ředitele reálný.
Pojďme ještě krátce k tomu, jak uplynulé postupové měsíce probíhaly…
Přiznám se, že první měsíc jsme kvůli obrovskému bodovému manku postup v hlavách vůbec neměli. Díky tomu, že se nám ale postupně podařilo prodat některé projekty, jako byly třeba apartmány na Šumavě, byli jsme blíž a blíž tomu, abychom na tuto metu dosáhli. Přes vánoční svátky a na konci roku jsme proto také brutálně finišovali.
A jak jste se s dalšími členy týmu motivovali?
Pro management byly vyhlášeny individuální motivace. Každý týden ve středu a ve čtvrtek běžely navíc pravidelné tréninky na Zoomu, kde jsme si vyměňovali informace a posouvali se tak celkově dopředu.
Koho byste chtěl vyzdvihnout nejvíce?
Zmínil bych dva styčné důstojníky, kteří vedou své týmy. Jednak to je regionální ředitel Ondřej Fousek, který udělal přes 18 tisíc bodů, jednak i oblastní ředitel Petr Hruška. Bez nich bych to nedal.
S administrativou vám pomáhá manželka Karolína…
Připravuje podklady na jednání a zadává produkci back office, tedy chystá smlouvy a komunikuje s klienty. Pomáhá nejen mně, ale i dalším kolegům.
Tady se nabízí otázka – nosíte si někdy s manželkou práci domů?
Snažíme se bavit o práci co nejméně. Doma zůstává hlavním tématem rodina.
Vaším nadřízeným obchodním ředitelem je Michal Koubek…
S Michalem se známe okolo 20 let. Uznávám, že po celou tu dobu nebyl náš vztah zalitý vždy jen sluncem. Postupně jsme na tom ale zapracovali. Troufám si tvrdit, že v poslední době je na vysoké profesionální i kamarádské úrovni. Postup je samozřejmě také Michalova zásluha. Jeho podpora byla velká. Například na začátku postupového období, kdy pomáhal prodávat již zmiňované apartmány na Šumavě, nebo pak přes vánoční svátky, kdy organizoval prohlídky dalších developerských projektů.
Čemu se v práci věnujete nejvíce?
Doposud to byl hlavně finanční plán, investice a půjčky. Reality zatím tak dominantní oblastí, o níž bychom se mohli opřít, nejsou, přestože jsem je zmiňoval už v předchozích odpovědích.
Máte už vymyšlenou strategii pro následující období, aby nový postup vyšel?
Chceme se ještě více soustředit na nemovitosti, které mají investiční potenciál. Další oblastí, na níž budeme klást důraz, je rozšiřování našeho týmu.
Co je pro vás při výběru nováčků klíčové?
Určitě mezi námi musí fungovat nějaká chemie. Když s uchazečem mluvím, snažím se vcítit do situace, že bych byl na straně klienta. A když mě přesvědčí, že by pro mě jako klienta byl přínosem, jsme na dobré cestě. To musí být potom samozřejmě doplněno o potřebné vzdělávání a certifikace. Oslovuji zejména zájemce z řad klientů a známých klientů.
Jak náborujete a motivujete?
První věc, kterou bych každému doporučil, je určitě to, aby začali sami podnikat. A proč právě u nás? Systém propojení financí a realit je naše know-how, které jiní nemají. Lidem v našem týmu na začátku jejich kariéry vždy říkám, že první dva roky budou muset honit práci oni sami s tím, že potom se to obrátí. Bůh byznysu požehná tomu, kdo si to zaslouží, a ne tomu, kdo to potřebuje. Je důležité si neustále uvědomovat, že naše práce je stále přínosem, protože lidé budou pořád potřebovat pomoci s penězi nebo s bydlením. Vztah s klientem je založený na důvěře a edukaci.
Jaké jsou vaše hlavní přednosti?
Myslím, že mojí hlavní devízou jsou důvěryhodnost a čitelnost. Někdy se díky tomu starám už o druhé generace našich klientů.
Co vy a technologie?
Podle statistik určitě patříme v Brokeru mezi ty, kteří technologie a nové nástroje velmi využívají. Ať už jde například o Investiční sjednavač, či Be-On-Line pro majetek a životní pojištění. Je super, že se dá velmi rychle bez administrativní zátěže obsloužit větší počet klientů. Na druhou stranu zlepšovat se ještě musíme třeba v případě využívání aplikace Broker Coach.
Jak se vám daří v oblasti partnerské spolupráce?
Rezervy máme především u našich obchodníků. Je to téma, které jim pravidelně připomínám, aby řešili. Zatím máme partnerských smluv relativně málo. Pracujeme na tom, abychom se zlepšili.
Poměrně velký důraz kladete na vzdělávání. Proč je podle vás uvedená oblast tak podstatná?
Jak občas říkám, bez tréninku mistrák nevyhrajete. Je to důležité nejen pro náš kariérní, ale i osobní rozvoj. Čerpáme z podcastů, knížek nebo seminářů.
A proč zůstáváte tak dlouho věrný právě nám?
Jsem vztahový. Broker už je nedílnou součástí mého života. Je to taková moje druhá rodina.
Otázka na závěr: Kde se vidíte za dalších pět let?
Práce mě baví, takže bych chtěl za pět let dělat to samé, co nyní. Denně řešit i operativu, pomáhat manažerům s fungováním jejich ředitelství a snažit se být pro ně neustále oporou. Co se týká rozvoje svého týmu, chtěl bych mít v tu dobu pod sebou už tři nové obchodní ředitele. Dívám se ale mnohem dál. Působení v Brokeru mám naplánované ještě na dalších minimálně 13 let. Tedy do věku, až mi bude 55.
Pro přístup do sekce Premium kontaktujte svého spolupracujícího konzultanta Broker Consulting.
Pro přístup do sekce Premium kontaktujte svého spolupracujícího konzultanta Broker Consulting.