Václav Vích: Klient je středobodem mého Broker Point Premium
Regionální ředitel Broker Consulting Václav Vích vede úspěšně Broker Point Premium v Lounech. Společně se svým týmem se zde stará o více než tisícovku klientů. S Václavem jsme si povídali o tom, v čem se skrývá úspěch jeho práce.
Václav klade ve své práci důraz na budování důvěry, dlouhodobý vztah s klienty a komplexní servis, který zahrnuje finance i reality. Díky svému přístupu pečuje už o třetí generaci klientů. Jednou z možností, jak se dál zlepšovat, spatřuje také v oblasti partnerské spolupráce.
V lednu tomu bude 24 let, co v Brokeru působíte. Co stojí za tím, že jste značce tak věrný?
Důvodů, proč jsem zde tak dlouho, je více. Bezpochyby je to osobnost zakladatele Petra Hrubého. Mé životní krédo je hrát za každých okolností fair play. A Petr toto ztělesňuje. To je ten důvod, proč jsem nyní zde. Chci tu být ještě minimálně dalších 35 let. Vzorem je mi v tomto směru člen dozorčí rady Broker Consulting Jiří Brabec. Generální ředitel a předseda představenstva Vilém Podliska je pro mě zárukou, že budeme vždy patřit k TOP obchodníkům. I díky němu současně vím, že Broker Consulting bude hrát ve svém oboru vždy „první ligu“. Chci reprezentovat silnou značku, protože to je zárukou těch nejlepších služeb nejen pro klienty, ale i naše stávající i budoucí kolegy. Mým cílem je však v současnosti především to, abych se posunul mezi nejlepší ředitele, kteří ve firmě působí. Pokud chci spojit s někým svoji budoucnost, myslím to opravdu vážně. Broker splňuje to, co od něho očekávám. Dodržujeme principy, na nichž naše práce stojí. Někdy můžeme mít samozřejmě k některým oblastem dílčí výhrady, směr je ale vždy jasný.
Na svých webových stránkách uvádíte, že dříve jste musel za klienty chodit, dnes už chodí za vámi. Jak velkou zásluhu na tom má vlastní obchodní místo?
Přiznám se, že jsem rád, když můžu klienta navštívit doma. Mnohem efektivnější ale je, když klient přijde za mnou na pobočku. Lépe tak využiji naše zázemí i celkový systém práce. Pobočka představuje nástroj, jak klientům poskytovat kvalitní servis. Ti, o něž se starám, jsou v podstatě moje rodina. Mnohdy o nich vím více než jejich nejbližší. Zároveň jsem si vědom, že tu nebudu věčně. Díky mladším kolegům z týmu mohu vychovat další generaci, která časem část klientů převezme. Rozhodně to ale neznamená, že až mi bude třeba 70 let, úplně skončím. S některými z klientů chci být i nadále v kontaktu a pravidelně se s nimi potkávat.
Proč jste si vybral právě Louny?
Ve městě jsem se narodil. Mám to svým způsobem jako poslání, abych měl pobočku právě zde. Klienti vědí, že za mnou mohou v klidu přijít a dostanou kvalitní služby. Současně je mi jasné, že pokud bych se měl kariérně posouvat výše, budu muset Louny pracovně opustit. Od toho zde však budu mít tým, který tu bude dál fungovat.
Pobočku máte v historickém centru města. Co je klíčové pro to, že vás klienti navštěvují?
Nejdůležitější je samozřejmě konzultant. Vědí, že když jim něco slíbíte, že to také dodržíte. Někdy se na mě obracejí i s věcmi, které s financemi vůbec nesouvisejí. Jak jsem už zmínil, zázemí a vybavení pobočky vám práci urychlí a zefektivní.
O back office se stará manželka. Je složité skloubit pracovní a rodinný život?
Jaruška řídí provoz pobočky. Má na starosti reality, kooperuje s dalšími asistenty a asistentkami, vede pobočku. Ve skutečnosti má ovšem v kompetenci ještě další činnosti. Myslím, že toho je někdy mnohem více než v mém případě. Přes den se vidíme málo, skočíme spolu tak maximálně na oběd. Jinak ji zbytečně nezdržuji. Práci si samozřejmě nosíme také domů. Často usínáme a vstáváme s tím, co jsme zrovna klientům slíbili a co je třeba dokončit. Vlastně my nemusíme kloubit pracovní a rodinný život, pro nás oba je to životní styl.
V čem je práce pro klienta zásadní?
Klient je středobodem našeho světa. Klíčové je, že mu pomáhám budovat jeho majetek. Zakládám si na tom, že se mu můžu podívat vždy zpříma do očí. Bez důvěry to nelze dělat. Důvěra se někdy buduje déle. Každodenně pracuji na tom, abych ji upevňoval. A to vyžaduji také od každého kolegy z ředitelství.
Zaměřujete se také na partnerskou spolupráci?
Je to jedna z forem spolupráce, kterou využíváme. Současně musím říci, že díky tomu, že tuto práci dělám přes 30 let, máme klientů opravdu poměrně hodně. Určitě je ale i v tomto směru prostor pro zlepšení.
Velký důraz kladete na vlastní vzdělávání…
Každý člověk potřebuje profesně růst. Doba i trh se vyvíjejí. Klienti jsou čím dál víc náročnější a mají větší přehled. Proto se vzdělávám a mám řadu certifikátů, jako jsou například tituly MFP a MRE. Pokud chce někdo dělat svoji práci kvalitně, potřebuje se opřít o odborné znalosti. K tomu se musí přičíst obchodní dovednosti. Ty si osvojuji především praxí. Jak se říká, co neroste, to umírá.