Broker Consulting

Rozhovor s Jitkou Podliskovou

Příležitost23. 02. 2023

OK POINT - finanční, bankovními a realitní služby na jednom místě Franšízantkou, která vede v Praze hned dvě pobočky finanční a realitní franšízy OK POINT, je oblastní ředitelka Jitka Podlisková. S Jitkou jsme hovořili o zkušenostech s jejich fungováním i nabídkou konkrétních služeb.

Kariéra v Broker Consulting

Letos v květnu oslaví Broker Consulting výročí 25 let od svého založení. Proč jste se rozhodla, že budete karieru budovat právě zde a jaké byly Vaše začátky v byznyse realitního a finančního zprostředkování?

Každý start je těžký. Byla to ale výzva jak být v oboru, který jsem do té doby nedělala, nejlepší. Vše jsem poznávala a učila se doslova za pochodu. Výhodou samozřejmě bylo, že Broker Consulting patří k největším společnostem na trhu, která služby v oblasti financí a realit poskytuje. Značka franšízantům pomáhá například i tím, že připravuje návrh pobočky OK POINT, včetně vybavení, a poskytuje marketingovou, právní i analytickou podporu. Vedle toho zajišťuje odborné vzdělávání a sdílí zkušenosti a informace od ostatních ředitelů poboček.

Říkáte o sobě, že jste chtěla být vždycky ve své profesní dráze někomu prospěšná, vidět za sebou reálné výsledky a cítit jistotu, že práce dává smysl nejen Vám, ale i těm, pro něž pracujete. Jak se Vám daří toto předsevzetí v Broker Consulting naplňovat?

Pokud člověk pravidelně dělá co má, tak se mu mohou předsevzetí splnit. Věřila jsem již od počátku, že se vytrvalost a pracovitost vyplatí. Naše práce je do značné míry o pravidelnosti, návycích a dobře nastavených cílech, jichž se snažíme držet. Díky tomu pak dosáhneme na mety, které si vytýčíme už na startu.

V Broker Consulting jste byla první franšízantkou, která začala provozovat více než jednu pobočku OK POINT. Co bylo důvodem, že jste se pro takový krok rozhodla?

Uspět a patřit mezi nejlepší, co dokážou klientům nabídnout ty nejlepší služby. Cítila jsem příležitost a silnou motivaci se do toho projektu zapojit ještě víc a být jeho součástí.

Vaše dva současné OK POINTy jsou v Praze. Jak se v hlavním městě podniká?

Stejně jako jinde v Česku. Pokud je člověk vytrvalý a ví, co chce, tak to funguje všude. Pro OK POINTy se vybírají lukrativní místa s dobrou dopravní dostupností, což je i naše výhoda.

Jeden OK POINT najde zájemce v Karlíně a druhý v areálu Waltrovky. Proč jste si pro podnikání vybrala právě tato dvě místa?

Každý OK POINT je specifický. Ať již místem, tak klienty, kteří jeho služeb využívají. Karlín leží téměř v centru hlavního města. Místní OK POINT je však přesto součástí moderních prostor. To platí rovněž pro Waltrovku, kterou klienti najdou v Praze 5 v blízkosti stanice metra Jinonice.

Kdo se může stát franšízantem a provozovat vlastní OK POINT?

Každý, kdo je zvyklý pracovat pravidelně, je cílevědomý a chce se naučit vést tým. Na jedné straně podnikáme, zároveň se ale můžeme opřít o pevné zázemí a benefity zavedené značky. Vzdělání v ekonomickém oboru není pro franšízanta nutnou podmínkou. Pro začátek je však třeba mít určitý vstupní kapitál.

Na co by neměl každý zájemce o provozování OK POINTu zapomenout, aby se mu v podnikání dařilo?

Dopředu by si měl zvážit a rozvrhnout, co vlastně od svého podnikání očekává. Jde o  nejdůležitější předpoklad pro to, aby se mu dařilo. Podle jasně definované vize, proč se chce stát franšízantem Broker Consulting, pak nastaví vše podstatné, aby mu práce fungovala: od strategie přes organizaci práce a skladbu svého týmu. Musí vědět, co po týmu chce, jaké očekává výsledky a jak k nim ten který člen týmu konkrétně přispěje. Jako franšízant pro ně musí být vzorem, který následují.

Služby poboček OK POINT

Koncept OK POINT loni uspěl v soutěži Franchisa roku. V hlavní kategorii Franchisor roku získal stříbro a kromě toho obdržel i Cenu poroty za podporu franšízantů. V čem spatřujete hlavní výhody celého konceptu?

OK POINT představuje místo, kde si mohou lidé “nakoupit co chtějí”. Jak se to projevuje v praxi? Je to jako když jdete do obchodu pro tři věci a při odchodu zjistíte, že jste toho zařídili mnohem více.  Naši klienti přijdou vyřešit jednu věc a na místě nakonec zvládnou všechno, co ve skutečnosti potřebují. Nemusí proto obcházet jednotlivé banky, pojišťovny a realitní kanceláře, protože jim na naší pobočce vše nabídneme pod jednou střechou. Ocenění v odborných soutěžích je důkazem, že jdeme správnou cestou a poskytujeme klientům služby, o něž je mezi veřejností velký zájem.

Co vše vlastně OK POINTy dokáží klientům nabídnout?

Příjemné prostředí pro klienta a veškeré služby spojené s vyřízením finančních, realitních nebo bankovních záležitostí. Interiér pobočky je rozdělený do jednotlivých funkčních zón: ATM, klientskou a dále pak také zázemí určené přímo pro franšízanta. Součástí ATM zóny bývá často vkladomat, který umožňuje nejen výběr, ale i vložení hotovosti. V klientské zóně jsou především místa pro schůzky konzultanta s klienty. V centru pobočky je centrální kiosek vybavený moderními tablety a další technikou. Zájemcům na pobočkách pomáháme lépe se zorientovat ve finančních a jiných typech produktů. Klienti díky tomu dostávají komplexní řešení, které vychází vstříc jejich aktuálním potřebám a požadavkům. Na jednom místě s námi mohou vyřešit vše od nastavení finančního plánu a investic až po pojištění vozu či pořízení nemovitosti.

Jaké služby Vaši klienti v poslední době nejvíce preferují?

Aktuálně s nimi konzultujeme zejména otázky spojené s inflací. Tedy kam uložit finanční úspory a zabezpečit tak svoji rodinu a majetek. Klientům doporučujeme investiční strategie a nástroje, které jsou vhodné pro řešení jejich konkrétní situace. Součástí toho je i řízení jejich rodinných aktiv a finanční plán. Dobře vystavěný finanční plán pomůže klientům zajistit dostatek finančních zdrojů, ze kterých mohou v budoucnosti čerpat rezervu.

Máte před sebou do budoucnosti další plány a cíle, čeho byste chtěla ještě dosáhnout?

Dále budovat a rozšiřovat tým spolupracovníků a poskytovat klientům ty nejlepší služby. I díky tomu věřím, že se nám bude dařit ještě lépe než nyní a počet spokojených klientů bude postupně narůstat.

Rozhovor vyšel v deníku MF Dnes 23. února 2023.

Další příspěvky na téma Příležitost

Čeněk Liška: Za postupem stojí tvrdá práce a semknutí celého týmu

Na pozici regionálního ředitele senior postoupil Čeněk Liška. V rozhovoru vysvětluje, jak inspirativní je pro jeho práci učit se od těch nejlepších v Brokeru a jak s klienty pracuje, aby jim mohl poskytnout prvotřídní servis.

Příležitost21. 03. 2025
Zobrazit více

Broker Point Premium: Příležitost pro vznik nových poboček

Síť obchodních míst Broker Point Premium patří mezi nejúspěšnější franšízové koncepty společnosti Broker Consulting. V současné době se navíc otevírá prostor pro vznik dalších takových obchodních míst.

Příležitost18. 03. 2025
Zobrazit více

Amálie Šimonová: Nevzdávat se a jít si za svým

Rychlý růst, pevná vůle a jasný cíl. Amálie Šimonová, která v listopadu 2024 oslavila čtyři roky působení v Broker Consulting, se nenechala ničím zastavit a ve 26 letech dosáhla pozice oblastní ředitelky.

Příležitost10. 03. 2025
Zobrazit více

Baví vás spolupracovat s Broker Consulting?

Dává vám naše práce smysl?
Stojíte o prohloubení spolupráce?

Spojte se se svým spolupracujícím konzultantem
a dohodněte se na dalším postupu.