Petr Fiala: To, co jsem měl loni v hlavě, se letos stalo
Postup plánoval, krok po kroku k němu směřoval… a teď je tady. Petr Fiala postoupil v létě na regionálního ředitele senior a sám říká, že „dozrála doba“. Na cestě vzhůru nezapomíná ani na ostatní: jeho cílem je tým, který půjde ještě dál než on.
Petr je lídr, který spojuje jasnou vizi s lidským přístupem. Věří v disciplínu, systematickou práci a v to, že největší hodnotou jsou lidé kolem něj. Do pěti let chce rozšířit svůj tým na 500 spolupracovníků a za 15 let věří, že budou mít v týmu řadu obchodních ředitelů.
Petře, k postupu vám gratulujeme. Které faktory hrály největší roli na vaší cestě vzhůru?
Opírám se o dlouhodobou vizi. Už když jsem do Brokeru nastupoval, plánoval jsem, že to chci dotáhnout na ty nejvyšší pozice. Letošní postup je součástí popisované cesty. Dozrála k tomu doba. Viděl jsem, že je náš tým už natolik velký a zkušený, abych mohl ohlásit postup na regionálního ředitele senior.
Jakou jste měli strategii?
Šli jsme podle plánu. Ve finále jsme proto nemuseli jít ani „na krev“, jak se někdy stává.
Komu byste rád poděkoval?
V prvé řadě celému mému týmu. Každý z jeho členů měl na postupu svoji zásluhu. Ta největší patří Petru Linhartovi, který přinesl zhruba 50 procent naší produkce a sám díky tomu postoupil na regionálního ředitele. Rozhodně chci zmínit i kolegy, na nichž stála produkce v dobách, kdy jsem náš byznys začínal budovat. Ať už je to oblastní ředitel Martin Nesnídal s manželkou Evičkou nebo manažer senior Miloš Schořovský a oblastní manažer Vláďa Čech. Z těch služebně mladších chci zmínit Jeronýma Škalouda, který letos postoupil na oblastního manažera. Jeroným ukazuje, jak se dá udělat kariéra v poměrně mladém věku. A díky tomu mladé inspiruje k vyšším výkonům.
Jaké jsou vaše další kariérní plány?
Na první pololetí roku 2026 jsem už ohlásil postup na obchodního ředitele.
Na co se chcete zaměřit, abyste tento cíl splnili?
Díky tomu, že už nyní v náborech dosahujeme famózních výsledků, tak věřím, že budeme hodně vepředu. To, v čem se potřebujeme ještě zlepšit, je kvalitnější zapracovávání.
Na výroční konferenci jste se v prezentaci věnoval disciplinovanosti. Proč jste si vybral právě toto téma?
Disciplína je rozhodujícím faktorem pro dosažení úspěchu, tedy aby člověk něčeho dosáhl nebo aby se něco naučil. Je založena na tom, že děláme pravidelnou a předvídatelnou činnost, kterou dodržujeme. Právě výdrž je asi to nejtěžší, na čem je disciplinovanost založena, protože přitom musíte vystoupit z vlastní komfortní zóny. Nejúspěšnější bývá ten, kdo dokáže věci, které přinášejí hodnotu, dělat ve větší míře a dlouhodoběji.
Tvrdíte, že čím větší cíle si stanovíme, tím větší cenu jsme ochotni zaplatit. Co to konkrétně znamená ve vašem případě?
Jedny z prvních položek, bez kterých bych nemohl na nejvyšší pozice ani pomýšlet, jsou výdaje spojené s vlastní kanceláří. Zásadní je také role hlavní asistentky, která vám s prací pomáhá. Tím to samozřejmě nekončí. Současně musím neustále investovat do náborů, i za cenu toho, že se z nich výsledný efekt dostavuje většinou až později. Zaměřuji se také na oblasti, které řada dalších lidí považuje za trochu bláznivé…
Jaké to jsou?
Investuji také do studentů, přestože mě od toho někteří zrazovali. Praxe ale ukazuje, že právě oni tvoří většinu mé skupiny a přinášejí jednu velkou výhodu: bývají loajálnější. Vnímají, že je manažer skutečně něco naučil, a proto u nás zůstávají, i když jejich výsledky přicházejí často až s odstupem času. Oproti tomu u lidí, kteří přicházejí od konkurence, vždy existuje riziko, že časem odejdou i od nás. Pokud nebyli loajální ke své předchozí firmě, nemusí být loajální ani k té současné. Kromě toho jsem začal investovat do osobního rozvoje, s tím souvisejí vyšší nároky na můj čas. Zatímco na začátku kariéry jsem vstával okolo sedmé, nyní je to v půl páté. Naopak večer často usínám už třeba v devět. Velkou výzvou je pro mě aktuálně zapracovávání nových zvyků.
Co tím myslím konkrétně?
Když přijdu z kanceláře, tak si ještě vyhodnocuji tři největší úspěchy z uplynulého dne.
Co dalšího je pro vás při hledání nových spolupracovníků důležité?
Musím z dotyčného cítit energii a ambici, že chce něco v životě dokázat, a pokud to tak je, v ten okamžik více nepotřebuji. Mám v týmu kolegy, u kterých jsem si na začátku jejich kariéry říkal, že s nimi bude ještě hodně práce, a přesto se z nich staly postupně hvězdy.
Co byste tedy vzkázal nováčkům, kteří k nám právě nastupují? Máte pro ně nějaké doporučení nebo radu?
Aby měli obrovské proč, protože pak najdou způsob, jak docílit, aby se jim u nás dařilo.