Michal Koubek: Spojení finančních a realitních služeb k sobě patří
Ve společnosti Broker Consulting začal Michal Koubek pracovat už před více než 18 lety. Posledních zhruba sedm let je zároveň franšízantem a majitelem vlastní pobočky. Povídali jsme si o tom, jaké je to být franšízantem a jaké požadavky klade na svůj tým. A pokud vás práce Michala Koubka zaujala, neváhejte a zkuste s ním navázat spolupráci. Získáte díky tomu nejen zajímavou odměnu, ale i řadu nových zkušeností, které se vám budou do budoucnosti bezpochyby hodit.
První pobočku Michal Koubek založil s kolegou v Karlových Varech. Ta druhá je už jeho vlastní. Zájemci o finanční a realitní služby ji mohou najít v ulici Jana Želivského v Praze na Žižkově.
Jaké to je být franšízantem?
Být franšízantem není pro každého, ale pokud jste pracovitý a máte chuť se do toho pustit, je to velmi zajímavý způsob podnikání. Navíc jsem nechtěl jen pobočku, hledal jsem v Praze i kanceláře. Prostory na Žižkově právě opouštěla jedna banka a toho jsem využil. Na adrese v centru města se nám podařilo vyjednat takový prostor, ve kterém díky své velikosti můžeme pořádat také interní akce, školení a další. To se mi osvědčilo a doporučuji to. Lokalita pobočky musí být ale především atraktivní pro klienty.
Vzpomenete si na klienta, kterému jste pomohl vyřešit nějakou netradiční záležitost?
Před časem tu byl klient, který vypadal dost nervózně. Přišel s podivným lístkem, na kterém bylo napsáno 50 tisíc korun. Vypadalo to, že si za tolik koupil od nějaké poradkyně dluhopisy. Tak jsme se dali do zjišťování. Uklidňoval jsem ho, že 50 tisíc je sice dost, ale snad ho to úplně nezruinuje. Na to mi řekl, že takových lístků má doma dvacet. To už bylo vážnější. Nakonec to naštěstí dopadlo dobře, zjistili jsme, že nejde o dluhopisy, ze kterých už nikdo peníze neuvidí. Klient ale pochopil, že má své finance svěřit někomu serióznějšímu. Dnes už má u nás poměrně velký majetek a je velmi spokojený.
Jak se díváte na spojení finančních a realitních služeb, které nabízíte?
Jednoznačně je to skvělý krok, protože to k sobě patří. A díky tomu, jak to tady máme ve firmě propojené, to funguje perfektně. Hlavně v oblasti investičních nemovitostí. Mám zkušenost, že někteří developeři se díky našim pobočkám rozhodli, že s námi budou spolupracovat. Nejvíc oceňují propojení nás jako poradců v celé sítí Broker Consulting.
Jak to myslíte?
Máme dvě možnosti, buď prodávat jen naše nemovitosti, nebo i ty, které získal někdo jiný. Mně se zdá lepší ta druhá možnost. A díky tomu, že umíme skvěle spolupracovat, můžu prodávat projekty, které získal třeba kolega Metlička v Karlových Varech nebo kdokoliv další. Ta nabídka je úplně někde jinde. Když má klient zájem o určitou nemovitost, nejdřív zjistíme, kdo z kolegů takovou má. Někdo chce nemovitost v Praze, jiný třeba na venkově a nově je teď velký zájem o apartmány ve Španělsku, které také nabízíme.
K úspěchu je potřeba i dobrý tým, jaký je ten váš?
Momentálně mám shodou náhod tým složený jen z kolegyň, které dohromady fungují fantasticky. Co se týče dalších příležitostí, sice už teď nenabíráme na administrativní pozice, rozrůstat se ale dál chceme. Důležité pro nás je, aby všichni nováčci uměli pracovat v obchodním oddělení a byli aktivní. Spousta věcí se zjednodušila a díky vývoji ve firmě digitalizovala, to nám práci v ledasčem zjednodušuje a můžeme se i díky tomu zaměřit na gró naší služby, a to jsou konzultace s klienty a veškerý možný support pro ně.
Zdroj: MF Dnes