Původně vystudovaný umělec – muzikant – Čeněk Liška působí v Broker Consulting už více než 16 let. Do firmy nastupoval jako manažer senior. V roce 2013 postoupil na pozici oblastního ředitele. Následoval postup na oblastního ředitele senior a před rokem a půl na regionálního ředitele. V druhém pololetí roku 2024 postoupil na pozici regionální ředitel senior. Čeněk je pověstný tím, že část svého příjmu daruje na charitativní činnost, kam patří i projekt Dobrý skutek.
Čeňku, před rokem a půl jste postoupil na regionálního ředitele a nyní na regionálního ředitele senior…
Oba tyto postupy jsou hodně podobné. Nastartoval je Vilém Podliska, předseda představenstva a generální ředitel. Zavolal a oznámil, že postupujeme. (smích) Každopádně za samotným postupem stojí především tvrdá práce a semknutí celého týmu. Obrovskou zásluhu má regionální ředitelka Jitka Podlisková, která odevzdala velký podíl výsledného objemu produkce. Makala neskutečným způsobem.
Kdo další tvořil páteř úspěšného týmu?
Manažerský skvělý výkon odvedl oblastní ředitel Martin Peťovský. Nepostradatelnou součástí výsledného postupu byli dále manažer senior Martin Kopecký, finanční specialisté senior Martin Kubát a Michal Krátký, finanční specialista Richard Nový, manažer senior Roman Jaššo a manažerka/ konzultantka senior Dana Zahrádková. Samozřejmě bez našich asistentek Anetky a Šárinky bychom to nezvládli. Za dlouhodobou spolupráci pak patří velké poděkování obchodnímu řediteli, kamarádovi a parťákovi Tomáši Paurovi.
Jak se vám daří zlepšovat? Co vás motivuje a co vám pomáhá?
Máme štěstí, že máme každý týden TOP Management meeting. Je to šance, jak se můžeme učit od těch nejlepších kolegů, a samozřejmě od Petra Hrubého a Viléma Podlisky. Oba dva nám pomáhají pravidelně držet manažerskou laťku velmi vysoko. Připomínají nám, co bychom měli s týmem probírat a na čem je třeba aktuálně pracovat. Mne osobně motivují úspěšní kolegové a spolupracovníci. A samozřejmě i naši klienti. Je skvělé pracovat na naplňování cílů a osobních finančních plánů jak našich klientů, tak spolupracovníků.
Uvažujete o dalším rozšiřování týmu?
V poslední době se našim manažerům povedlo přivést několik nových kolegů. Každé pondělí máme po „ádéčku“ krátké manažerské porady, které vedou cíleně k výsledku rozšiřování týmu. Plánujeme zvětšování prostor. Chceme proto také změnit adresu našich kanceláří.
Nabíráte do týmu také mladou krev?
Poměrně se nám takové nábory daří. Myslím, že je to díky tomu, že jsme celkem progresivní tým. Snažíme se držet krok s nejnovějšími trendy. Posloucháme naše klienty, což je pro naši práci rovněž velmi inspirativní. Náš věkový průměr je aktuálně okolo 35 let.
Co vám pomáhá při zapracování nováčků?
Jsem strašně rád, že se systém vzdělávání díky Vilémovi, obchodnímu řediteli Petru Nechutnému, obchodnímu řediteli Radimovi Štantejskému a dalším členům týmu Broker Start, jehož jsem součástí, změnil. Při zapracování nám to významně pomáhá. Na začátku kariéry nováčků bývá největším úskalím telefonické domlouvání schůzek. Pokud se podaří tuto bariéru úspěšně zvládnout, jsou následné kroky mnohem jednodušší. Na to se právě Broker Start zaměřuje nejvíce a pomáhá tak při samotném zapracování zvládat jak tuto disciplínu, tak v prvních společných krocích samozřejmě i obchodní dovednosti a spolupráci s manažerem.
Pomáhá k tomu i rozvoj moderních technologií?
Bezpochyby. Když jsem do firmy před 16 lety nastupoval, pamatuji si, že někteří měli problém pracovat například i s Excelem. To už je naštěstí minulostí. Technologie jsou pro naši práci nezbytností. Vždyť chytré telefony a další technologie už používá téměř každý.
Jakou zpětnou vazbu na svoji práci máte přímo od klientů?
Od první chvíle, co v tomto oboru dělám, je pro mě spokojenost klientů na prvním místě. Sám mám jedno z nejvyšších NPS ve firmě. Každý z mých kolegů ví, že naše standardy jsou nastaveny vysoko. Přes určité věci prostě nejede vlak. Složité je to na druhou stranu v jiném ohledu. Čím více produkce za vámi je, tím více hrozí, že si s některým klientem, lidově řečeno, nemusíte sednout. Každého konzultanta učím, že nejsme přepážkoví pracovníci. Klienty si vybíráme. Každý klient má štěstí, že se může stát součástí Broker Consulting. To je klíčové. Když potom například klient není ani po opakovaných výzvách schopný dokládat požadovaná data nezbytné pro moji práci, rozvážu s ním spolupráci. Vysvětlím mu, že nejsem schopen odevzdávat profesionální servis, za který ručím. A to je pro mě i pro klienta zásadní. Když si vše takto s klienty vysvětlím hned na začátku, přistupují ke spolupráci jinak a váží si vás.
Platí i pro váš tým, že děláte Finance. Reality. Spolu?
V posledních třech až čtyřech letech k nám mnohem častěji nastupují kolegové z bank. Je pravdou, že řada z nich se zaměřuje pouze na určitou oblast. Celkově se ale snažíme, abychom klientům naši službu poskytli komplexně. Pokud se totiž specializujete pouze na něco, zůstane pak prostor pro konkurenci. Často i na úkor klienta. Takže ano. U mě v kanceláři platí Finance. Reality. Spolu.
Letošní rok bude pravděpodobně více ve znamení klesajících úrokových sazeb u hypoték, s čímž souvisí rozhýbání realitního trhu…
Když klienti vidí, že se úrokové sazby hýbou, nebo když se s nimi naopak po dlouhou dobu nic neděje, mají potřebu to řešit. Pomalu nás čeká trend snižujících se úrokových sazeb. Stěžejním kamenem hypotečního trhu je samozřejmě vlastní bydlení. V rodinách mívají mnohdy třeba i dva či více hypotečních úvěrů. I proto tvoří hypoteční úvěry v rámci našich produktových koláčů významný podíl.
Velkou příležitostí bude stále i DIP…
Jsme rádi, že stát konečně po mnoha letech řekl, že investice jsou vlastně dobrá věc. Je to impuls, jak s klienty řešit navýšení stávajícího portfolia a jejich stávající finanční plány, rentu s využitím státní podpory. Je třeba si zároveň uvědomit, že DIP představuje další zajímavý segment také pro firemní klientelu. Důvodem jsou samozřejmě mzdové úspory.