Čeněk Liška sází na věrnost značce a spolupráci s partnery
Původním povoláním muzikant Čeněk Liška, který letos v létě ohlásil postup na pozici regionálního ředitele, využívá v rámci svých aktivit i spolupráci s partnery. Díky nim, jak říká, se v poslední době podařilo sjednat hned několik větších realitních obchodů.
S Čeňkem Liškou jsme si povídali nejen o tom, jaké byly jeho začátky v Broker Consulting, ale zajímalo nás také, na jaké služby se zaměřuje a jak se mu daří spolupracovat s partnery.
Jak jste se vůbec k oboru, v němž působíte, dostal?
Jsem vystudovaný umělec – muzikant. Poslední mé hudební angažmá bylo v čínském Macau, kde jsem pracoval tři roky. Měli jsme zde od státu přiděleného finančního poradce. Už tenkrát se mi líbilo, jak se o nás staral, jak ostatním radí a s čím vším nám pomáhal. Když jsem se poté kvůli rodinné situaci vrátil domů do Česka, bylo náročné se hudbou uživit. Přemýšlel jsem, co jiného bych mohl dělat a co by mě bavilo. Potkal jsem se s kamarádem, který pracoval jako finanční poradce. Nabídl mi, abych si zvolil to samé. Vůbec jsem netušil, že to nemá nic společného s tím, co jsem zažil v Macau. Společnost, kde jsem svoji kariéru konzultanta odstartoval, tehdy prodávala pouze investiční životní pojištění na spoření. Vydržel jsem zde jen šest měsíců. Odešel jsem do pojišťovny, kde se alespoň řešila rizika na smlouvě.
A proč jste pak přešel právě do Broker Consulting?
V pojišťovně jsem zjistil, že v takové instituci pracovat nechci, že bych zde nebyl šťastný, a tak jsem si po jednotlivých společnostech dělal výběrová řízení. Chtěl jsem pracovat stylem, který jsem měl v hlavě z Číny. Být nezávislý a opravdu pomáhat lidem. A opřít se o dobrou značku. To jsem hledal. Udělal jsem si proto průzkum, která z firem působících na trhu má fungující compliance. A jako jediná to byla v tu dobu společnost Broker Consulting. Navíc se zde o finančním plánování jen nemluvilo. Jednalo se opravdu o fungující finanční plán. V Broker Consulting jsem už více než 14,5 roku. Smlouvu jsem uzavíral v lednu roku 2009.
Proč máte kanceláře zrovna v centru Prahy?
Určitě je to výhoda. Jsme na dvou trasách metra v samotném centru Prahy 1. Klienti jsou zvyklí za námi do kanceláře chodit. Stejně jako třeba za advokátem nebo lékařem. Schůzek mimo kancelář máme minimálně.
V podnikání se vedle financí zabýváte rovněž realitami…
Realitnímu byznysu se věnuji od chvíle, kdy se Broker Consulting začal zabývat realitní činností. Pro řadu mých kolegů to bylo nejdříve něco nového a nechtěli se tomu věnovat. Nabral jsem si nemovitosti a ukázal jim, kolik dalších obchodů můžeme díky tomu udělat. Aktuálně mají realitní zkoušky všichni v celém mém týmu. Samozřejmě až na asistenty. Osobně zrealizuji v průměru okolo 10 transakcí za rok. Větší obchody se v poslední době daří i díky partnerům, s nimiž spolupracuji. Vedle samotného navýšení produkce si tak rozšiřujeme zkušenosti a znalosti. Úspěchy v realitním podnikání byly jedním z důležitých důvodů, proč jsme mohli teď v pololetí ohlásit postup na regionálního ředitele.
V čem je pro vás postup motivující?
Ukázalo se, že když o něco jde, dokážeme v rámci týmu zabojovat a společně to zvládnout.
Postup je také důvodem, proč chcete v nejbližších měsících rozšiřovat svůj tým?
Určitě. Prostory nám to umožňují, takže chci dát šanci i novým lidem.
Podle jakých kritérií se snažíte vybírat lidi do týmu?
Fluktuace je u nás velice malá. Jsme specifický tým, držíme hodně při sobě. U každého nového kolegy je důležité, aby zapadl do našeho soukolí. Vybírám si takové lidi, u nichž si dokáži představit, že s nimi budu moci pracovat a potkávat se denně dalších 10 let.
Na jaké služby se hodláte v nejbližším období nejvíce zaměřit?
Výhoda Broker Consulting je mimo jiné v tom, že s klienty finančně plánujeme. Tím, že u nich řešíme jejich aktuální potřeby, nemůžeme se splést. V případě, že bychom se zaměřili pouze na jeden segment, nemusí to pro ně být dostatečně zajímavé. Ostatně podobné to bylo už v době, kdy jsem ve firmě začínal.