Rozhovor s franšízantkou Anetou Kubrtovou
Aneta Kubrtová spojila svou kariéru a posléze i osobní život s Broker Consulting. Díky svému odhodlání, píli a houževnatosti se vypracovala ze studentské brigády až na úspěšnou ředitelku pobočky OK POINT v Liberci. O tom, jak vzpomíná na své začátky nebo jak se jí spolupracuje s manželem, se rozpovídala v následujícím rozhovoru.
Aneto, do společnosti Broker Consulting, pod níž spadá franšízová síť OK POINT, jste nastupovala velmi mladá, bez předchozích zkušeností. Jak jste si získala důvěru ostatních kolegů?
K práci pro tuto společnost mě přivedla brigáda na jedné z jejích teambuildingových akcí. V tu dobu jsem byla v prvním ročníku ekonomické fakulty na liberecké Technické univerzitě, takže jsem chtěla mít brigádu v oboru. Šťastné náhody se dějí, a tak jsem krátce po akci úspěšně absolvovala přijímací pohovor s mým dnešním manželem, který již ve firmě pracoval, a v březnu 2013 jsem nastoupila do jeho týmu. Důvěru ostatních kolegů jsem získala poměrně brzy. Zpočátku jsem samozřejmě žádné zázračné výsledky neměla, ale klíčové bylo, že jsem byla aktivní, nadšená do práce, a zejména do komunikace s klienty. Brzy se pak začaly dostavovat i první úspěchy.
Prvními klienty začínajících konzultantů bývají často lidé z jejich bezprostředního okolí. Jak jste si poradila s narážkami na to, zda své práci dostatečně rozumíte?
Takovým narážkám jsem naštěstí čelit nemusela. Myslím, že hodně záleží na tom, jak vás lidé vnímají jako člověka ještě předtím, než takovou práci začnete dělat. Při nástupu do firmy mi sice bylo jen dvacet let, zkušenosti v oboru jsem neměla, ale byla jsem zvyklá na disciplínu. Měla jsem totiž za sebou německé gymnázium a k němu pravidelné brigády a třikrát týdně trénink. S důvěrou u klientů jsem neměla problém. Potřebnou sebejistotu pro jednání s nimi jsem získala díky propracovanému systému vzdělávání, který Broker Consulting dlouhodobě poskytuje jak nováčkům, tak zkušeným konzultantům. Tento systém nás provází všemi oblastmi komplexní služby finančního plánování, pomáhá nám rozvíjet obchodní dovednosti, vystupování a práci s klientem i s interním týmem. V první fázi zaškolování jsem navíc na jednání s klienty chodila vždy s mým nadřízeným, který mi pomohl rychleji nabrat zkušenosti a zlepšit komunikační dovednosti.
Pobočku OK POINT provozujete společně s manželem. Kdo z vás přišel s myšlenkou na její otevření?
S nápadem přišel můj muž Matěj, který si přál rozšířit své mnohaleté působení v rámci sítě Broker Consulting o podnikání v podobě franšízy. Já jsem stála celou dobu po jeho boku, prožila s ním výstavbu pobočky, nábor zaměstnanců a všechny radosti i strasti spojené s otevřením v roce 2016, ale vše jsem pozorovala zpovzdálí. Jelikož má Matěj velký počet spolupracovníků, ze situace vyplynulo, že bych mu mohla pomoci s provozem OK POINTu. Začala jsem se věnovat péči o zaměstnance pobočky, včetně prohlubování jejich obchodního a produktového know-how, a postupně se OK POINT stal mým plnohodnotným pracovištěm. Zapojovala jsem se stále více do jeho chodu, až jsem se v roce 2017 stala jeho ředitelkou.
Jaké to je trávit s manželem čas nejen doma, ale i v práci? Řada lidí má obavy z toho, že by tím mohl utrpět vzájemný vztah.
My spolu trávíme čas moc rádi, takže být v jedné firmě a sdílet všechny úspěchy i problémy, které společné podnikání přináší, nás baví a současně náš vzájemný vztah posiluje. Práci v Broker Consulting vnímám spíš jako určitou formu životního stylu, takže mezi kolegy a spolupracovníky máme s manželem mnoho společných přátel. Po narození našeho syna považuji za obrovskou výhodu to, že si tempo, míru i časový rámec pracovních aktivit mohu nastavit zcela podle svých možností a potřeb, díky mé skvělé asistentce navíc bez potíží zvládám péči o naše klienty.
Jak máte s manželem rozdělené pracovní role?
Zodpovědnosti jsme si s manželem rozdělili tak, že Matěj má úlohu mentora a lídra celé pobočky a já funguji jako provozní manažer. Zodpovídám za celkový výkon naší pobočky, komunikuji s klienty, dohlížím na činnosti zaměstnanců a řeším každodenní provoz. Matěj navíc vede ještě několik kanceláří v rámci firemní sítě, takže se někdy stává, že se za celý týden na pobočce fyzicky nepotkáme.
Jakým způsobem rozšiřujete klientelu svého OK POINTu?
Domnívám se, že celý obor finančního poradenství se za poslední roky výrazně zprofesionalizoval a změnil k lepšímu. Všechny ty zkoušky, certifikace a licence od ČNB, které každý konzultant v oboru musí ke své práci mít, velmi zkvalitnily službu pro klienty. Lidé vnímají, že odbornou radu potřebují, a to jak s finančními, tak realitními záležitostmi, které jsou úzce propojené. Zároveň si dnes stále častěji přejí vyřešit tyto oblasti pod jednou střechou a s jedním člověkem, kterému důvěřují. A právě to jim na OK POINTu nabízíme. Abych přímo odpověděla na vaši otázku – hlavním zdrojem a současně tím nejkvalitnějším pro zisk nové klientely je určitě doporučení.
Rozhovor vyšel v týdeníku EURO 6. září 2021