Životní pojištění: Pojišťovny kryjí rizika dříve než v minulosti
Pokud byli klienti doteď při uzavírání životního pojištění nepříjemně překvapeni několikaletou dobou čekání, po kterou pojišťovna rizika onemocnění nekryje, situace se mění.
Pojišťovny se chránily před účelovými smlouvami nejen tím, že chtěly znát zdravotní stav potenciálního klienta, ale také tím, že po určitou dobu po uzavření smlouvy některá rizika prostě nekryly. Teď se ale tyto podmínky změkčují.
„Jednoznačným trendem v oblasti životního pojištění je zkracování čekacích dob napříč riziky. Trend je zjevný od minulého roku, od kdy se orientačně tyto lhůty zkracují v řádu jednotek měsíců. Z našich dat poté vyplývá, že jsou to v průměru zhruba dva měsíce, o které je v současné době kratší doba pro pojištěné a jejich nárok na plnění je tak v určitých případech o něco rychlejší,“ potvrzuje Roman Míka, analytik životního pojištění společnosti Broker Consulting.
Upozorňuje zároveň ještě na jednu zásadní inovaci. Je jí možnost online ocenění zdravotního stavu, a to ještě před sjednáním smlouvy. „Během několika minut si tedy každý může ověřit, jaké výluky a další věci se ho případně týkají. Zároveň začaly pojišťovny využívat při zpracování pojistných událostí u méně závažných onemocnění nebo úrazů umělou inteligenci. Pro klienty je to zásadní přínos zejména v tom, že rozhodnutí o výplatě pojistného mohou mít do několika hodin od jeho nahlášení,“ dodává.
Životní pojištění musí chránit nás a naše nejbližší v dané situaci, a ne nějakou průměrnou rodinu nebo statisticky odhadnutá rizika. Každý z klientů Broker Consulting je však v jiné situaci. A není pravda, že životní pojištění, které má sjednané váš kamarád, a to, jak jej má nastavené, musí být vhodné i pro ty ostatní.
Zdroj: E15 (redakčně kráceno a upraveno)