Hranice mezi prací a osobním životem bývá pro ty, kteří svou profesi milují, velmi křehká. I franšízant Jaroslav Laur vlastně začíná pracovat dřív, než po osmé hodině ranní vkročí do svého OK POINTU. Čtení zpráv a článků v odborných finančních publikacích včetně Fond Shopu patří kromě dobré snídaně k jeho pravidelným ranním návykům.
„Svět financí přináší tolik změn v čase, že naše vzdělávání nikdy neskončí. Je nesmírně důležité být na finance skutečným odborníkem,“ klade důraz na znalost aktuálního dění v oboru ředitel OK POINTU.
PRAVIDELNÁ PORADA FRANŠÍZANTŮ
Je čtvrtek, po vyřízení ranní mailové korespondence tedy začíná v 9.00 pravidelný dvouhodinový zoom s ostatními provozovateli OK POINTŮ, který vede manažer projektu Radim Štantejský, obchodní ředitel Broker Consulting. Rekapitulace výsledků, otevřené sdílení zkušeností i účast externích hostů nejen z řad partnerské mBank či MONETA Money Bank je skvělý způsob, jak se inspirovat postupy kolegů ve vedení franšízy. „Interakce mezi franšízanty je velmi intenzivní. A přestože je v Praze již deset 0K POINTŮ a jsme si v podstatě konkurenty, nebojím se zvednout telefon a požádat kolegy o radu. Komukoli zavolám, je ochoten pomoci,“ oceňuje férový a vstřícný přístup Jaroslav Laur.
Díky zázemí Broker Consulting si člověk může obrovským způsobem rozšířit škálu svých odborných znalostí.
TÝMOVÁ SOUHRA JE KLÍČOVÁ
Další činnost toho dne se odvíjí ve spolupráci s kolegy Jaroslava Laura – obchodní asistentkou Míšou Paulovou a realitním specialistou Filipem Schrollem. S Filipem Jaroslav rekapituluje aktuální stav realitních obchodů a náběry dvou nových nemovitostí v Mikulandské ulici a v Chýních. Řeší se ten den i drobný zádrhel, zpoždění prodeje bytu v Křišťanově ulici, kde je třeba podepsat dodatek k rezervační smlouvě. Následně Filip ukazuje perfektní prezentaci domu v Jizerských horách, který nově přijali do nabídky. Filip pak odjíždí na prohlídky bytů do Braníka a Hostivaře, které mají exkluzivně v prodeji. „Týmová souhra, společné nasazení a ocenění kvalit druhého je základ, Filip dělá reality úžasně. Nedávno se mu za jeden den podařilo prodat dva byty,“ oceňuje spolupráci Jaroslav Laur.
Na řadu přichází role Míši, která má dnes za úkol dokončit rozpracované žádosti o úvěry. Následují administrativní záležitosti – řešení chyb ve smluvní dokumentaci a jejich náprava. Za úkol si oba dávají oslovit do dalšího dne z aplikace Našeptávač 50 klientů, kteří jsou v péči Broker Consulting již delší dobu a potřebují aktualizovat finanční plán.
„I Míša pracuje s velkým nasazením a učí se rychle. K naší vzájemné spokojenosti určitě přispívá, že v Broker Consulting je velmi férově nastavené odměňování. Kdo je aktivní, má velké možnosti výdělku. Firma navíc poskytuje enormní podporu ve vzdělávání. Když k nám někdo nastoupí, je schopný obchodník, ale o financích toho třeba moc neví, získá brzy díky intenzivním programům a bezplatným kurzům vhled do oblasti financí a realit. V našem firemním systému OK Net každý týden přibývá nepřeberné množství školení, jak od interních zkušených manažerů a obchodníků, tak od našich partnerů, a nyní vše probíhá online. Maximálně své kolegy v těchto školeních podporuji a říkám si, že je škoda této příležitosti zejména v době omezeného režimu nevyužít,“ říká s přesvědčením Jaroslav.
NEBÝVÁ DNE BEZ SETKÁNÍ S KLIENTEM
Přestože se OK POINT velmi slušně adaptoval na novou situaci a se svými klienty nyní komunikuje převážně online, někteří klienti stále dávají přednost osobní komunikaci. Na jednu takovou plánovanou schůzku ve 13 hodin přichází klient, se kterým Jaroslav již více než dva měsíce řeší hypotéku ve výši 8,3 milionu korun na pořízení ještě nezkolaudovaného domu. Je to složitý a nestandardní případ, naštěstí už k finálnímu schválení chybějí jen formality. „Rád řeším komplikované případy, které jsou zdánlivě neřešitelné. Právě bydlení je pro každého člověka zásadní životní krok, a pokud se vám něco takového podaří vyřešit, klient je vám velmi vděčný.
V podstatě málokterý produkt je u nás rutinní. A většinou se pak s klientem postupně dopracováváme i k sestavení finančního plánu, což je činnost obzvlášť komplexní a zajímavá. A naštěstí to i většina klientů dokáže ocenit,“ hodnotí Jaroslav.
S tímto klientem bude řešit i další produkty, v nejbližší době životní i neživotní pojištění. „Moc mě potěšilo, že mě na základě spokojenosti s naším servisem klient doporučil do své rodiny. Mimochodem žádost o doporučení je oblast, na které musím výrazně zapracovat, stejně tak i na zviditelnění našeho OK POINTU,“ přiznává drobné rezervy ve vlastní propagaci Jaroslav.
KOMUNIKACE JE ZÁKLAD
Bez každodenních telefonátů klientům a partnerům se v naší branži žádný konzultant neobejde. Seznam volaných si Jaroslav připravuje ideálně už předchozí večer. Nyní nejprve s poradkyní z MONETA Money Bank konzultuje refinancování velkého firemního úvěru, poté s klienty probírá změny životního pojištění, návrh investičního programu, náběr další nemovitosti do prodeje a další otázky. V následujícím hovoru přes ZOOM prezentuje externí agentura návrh online kampaně na Facebook a Instagram. „Zvlášť v této době je třeba posílit naši online viditelnost a zapracovat na distančním způsobu sjednávání smluv, naštěstí máme v tomto ohledu v Broker Consulting velkou podporu,“ uzavírá telefonování Jaroslav a odchází na půlhodinovou revitalizační procházku do parku, záměrně bez mobilu.
Propojení financí a realit je skvělá myšlenka, kterou dnes a denně v OK POINTU dokážeme využít.
HLEDÁNÍ PŘÍLEŽITOSTÍ
V koronavirovém režimu je situace v chodu pobočky složitější. „Pulzující obchodní centra se proměnila v místa duchů, novými klienty OK POINTU se tak stávají zejména lidé, kteří na naše služby dostali doporučení od svých blízkých. Také obsluhujeme klienty, kteří už dříve spolupracovali s Broker Consulting. Máme také řadu klientů z online prostředí,“ přemítá Jaroslav. Následně Jaroslav začíná obvolávat osoby, které zadaly do online hypoteční kalkulačky svůj požadavek, zjišťuje jejich požadavky a na základě těchto údajů připravuje dvě indikativní kalkulace. „Další možností akvizice je partnerský program, kdy se klienti mohou rekrutovat na základě doporučení ze sítě vlastních kontaktů, kamarádů nebo rodiny. Možnosti osobních schůzek jsou nyní omezené, snad tato doba brzy pomine,“ poznamenává Jaroslav Laur.
KONEČNĚ PADLA?
Po relaxační dávce čtvrtečního tenisu či jakéhokoliv jiného sportu, který je pro vyvážení pracovního nasazení nezbytný, se večer věnuje Jaroslav Laur své rodině. V té má velkou oporu a jeho žena a obě dcery říkají, že má díky OK POINTU v poslední době lepší náladu. Pozdě večer ještě pročítá pár došlých mailů a příjemně unaven odchází spát. Že je té práce trochu moc? „Sice teď více pracuji, ale má práce dává smysl a cítím mnohem víc energie. V korporátu mě ubíjela nízká efektivita, složité procesy a mnohdy absurdní nařízení stále vlivnější compliance. Dnes jsem svobodný, vidím výsledky své práce a vím, že ji většina klientů upřímně ocení,“ uzavírá Jaroslav Laur.