Model franšízového podnikání zaujal Petra Šeremetu už před lety. Poprvé si roli franšízanta vyzkoušel v roce 1995. Z cenných zkušenosti z franšízového podnikání dokonce čerpal při psaní závěrečné práce na vysoké škole. Před necelým rokem nakonec zakotvil u konceptu OK POINT a dnes provozuje dvě pobočky v Ústí nad Labem a v Teplicích.

Petr Šeremeta měl předchozí pracovní zkušenosti z oblasti investic, ale právě OK POINT ho oslovil šíří poskytovaných služeb. Na pobočce lze na jednom místě pohodlně vyřešit bankovní, finanční a realitní služby. Za ryze českým franšízovým konceptem stojí společnost Broker Consulting a internetová mBank. Během tří let společně otevřely po celé republice 44 OK POINTů a další jsou ve fázi výstavby, nebo se plánují.

„Severočeský region má svá specifika a finanční plánování je zde citlivé téma, kterému je třeba se věnovat velmi intenzivně. Proto právě OK POINT je ideálním místem pro řešení financí obyvatel  celého kraje,“ vysvětluje franšízant a dodává: „Nejčastěji klientům pomáháme s nižší úrokovou sazbou spotřebitelských i hypotéčních úvěrů. Dále pak díky unikátnímu produktu Broker Consulting OK Double násobíme klientům limity plnění u pojistných smluv v případě invalidity či smrti. V neposlední řadě řešíme, jak naložit s volnými finančními prostředky klienta, aby se neznehodnocovaly rostoucí inflací či chybným investičním rozhodnutím.“

 Pravidelné a dlouhodobé péči o finance přikládá Petr Šeremeta velký význam. Právě spory o finance totiž často vedou v rodinách ke sporům.

 „Kamenné pobočky nejsou mrtvé, lidé potřebují s financemi radit od živého člověka, který jim pomáhá najít nejvhodnější řešení, vede s nimi diskusi a v případě potřeby je správně nasměruje. To vše my na OK POINTech děláme, v přátelském a příjemném prostředí nad šálkem dobré kávy, bez pořadových lístků a dlouhých front,“ líčí franšízant Šeremeta.

 Jenom jeden z deseti podnikatelů by se vrátil zpátky do zaměstnání

Franšízový model podnikání, na který Petr Šeremeta nedá dopustit, by se dal shrnout větou: Jste samostatní podnikatelé, ale nejste na to sami. Výhodou je, že záda podnikateli kryje silný franšízor, právě proto je franšízing oblíbený u zaměstnanců, kteří se rozhodnou pro podnikání.

Podle průzkumu společnosti Ipsos pochází 83 procent současných podnikatelů a živnostníků ze zaměstnaneckého poměru. Motivací pro odchod ze zaměstnaneckého poměru byly touha po nezávislosti, potřeba svobody a flexibility, případně zajímavá životní příležitost.

„Zhruba polovina z nich s podnikáním změnila obor. Co je ale zajímavější, tak drtivá většina, a to celých 90 procent neplánuje návrat zpět do zaměstnaneckého poměru. Tedy podnikání jim pomohlo se plně  realizovat,“ vypichuje Lenka Šilerová, výkonná ředitelka HR & ERM agentury Ipsos.

Pro lidi, kteří zvažují vlastní podnikání, je možnou variantou franšízový koncept. Na jednu stranu poskytuje jistotu systému franšízora, kdy není třeba se spoléhat jen na sebe, a na druhou stranu nabízí potřebný prostor pro seberealizaci a i násobně vyšší výdělky. Člověk totiž není na podnikání sám, jak to jinak u osob samostatné výdělečně činných často bývá. V Ústeckém kraji je aktuálně možnost si otevřít OK POINT v Děčíně. 

Článek vyšel v Ústeckém deníku 19. srpna 2019.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *