Bratři – dvojčata Aleš a Marek Berbrovi se rozhodli sourozenecké vazby posílit společným podnikáním. Na rozvíjejícím se trhu devadesátých let začínali jako obchodní zástupci, což ale jejich ambice nenaplňovalo. Cítili, že mají na víc. Když objevili franšízové podnikání, byli přesvědčeni, že našli dokonalý model, který spojuje možnosti vlastní obchodní seberealizace s jistotou a výhodami, které do obchodního vztahu přináší franšízant. A zůstali u něj dodnes.

„Franšízový model podnikání nám hodně vyhovoval. Věděli jsme, že dostaneme podnikatelský „návod“, který je ověřený a bude fungovat. Nemuseli jsme nic vymýšlet a cestou pokus-omyl zkoušet, co funguje. A to nás oba přesvědčilo už tenkrát,“ vysvětluje Marek. Rozhodli se pro spolupráci v oblasti telekomunikací. Volba padla na velkou nadnárodní firmou, pod kterou si postupně otevřeli celkem sedm franšízových poboček na severní Moravě.

Chtěli omezit riziko neúspěchu v době krize

Mezinárodní společnost ale každou chvíli měnila obchodní podmínky, což Aleš a Marek vnímali jako signál neseriózního obchodního jednání a vedlo je to k postupnému ukončení spolupráce. Odchod z telekomunikací ale neznamenal konec podnikání, rozhodli se najít si jiný franšízový koncept. Za lukrativní obor pro směřování svých podnikatelských aktivit považovali z hlediska aktuální situace na českém trhu reality. Jednooborové zaměření se jim zdálo být příliš rizikové v době krize.

Aleš vzpomíná: „Zajímali jsme se o několik konceptů, jedním z nich byl OK POINT. Na něm nás zaujalo propojení realit a financí, i když jsme v tomto oboru neměli žádné zkušenosti.“ Rozsah nabízených služeb pro klienty od bankovních produktů přes finanční plánování, investice až po realitní služby znamenal pro byznysově uvažující bratry omezení rizika krize v určitém segmentu, což by mohlo nastat u podnikatelského modelu zaměřeného na jeden obor.

„Bez peněz, pokud nejste buddhistický mnich v tibetském klášteře, se dneska stěží obejdete. Vždycky budete využívat nějakou službu, třeba jen bankovní účet. Když jsme to s bratrem probírali, dospěli jsme k závěru, že nákup či prodej nemovitosti lidé uskuteční maximálně několikrát za celý život, ale finance řeší denně,“ vysvětluje Aleš Berbr, proč nakonec dali přednost OK POINTu před samostatnou realitní kanceláří.

Budují franšízovou síť, v půlce roku otevřenou třetí pobočku

První pobočku OK POINTu si otevřeli v únoru 2017 v Třinci. Ta si díky vysokému standardu poskytovaných služeb velice rychle ujala a našla si svou klientelu. „S bratrem Alešem jsme měli v regionu pověst zaběhlých a spolehlivých podnikatelů, nemohli jsme si dovolit o tuto reputaci přijít. Navíc jsme nasbírané kontakty využili v novém podnikání. S novou pobočkou jsme měli důvod se s předchozími klienty setkat znovu a představit jim poskytované služby. Řada z nich je využila a poslala informace o OK POINTu dál. Na menším městě, jako je Třinec, jsou reference důležité. Známe spousty lidí, kteří musí vědět, že poskytujeme dobré služby,“ vysvětluje Marek.

Dnes již provozují dvě pobočky, v Třinci a Frýdku-Místku, a třetí připravují k otevření. Zhruba v polovině roku se se službami OK POINTu seznámí i v Ostravě-Porubě. „Od začátku jsme věděli, že chceme vybudovat síť více poboček OK POINTů. Jakmile se Třinec objevil v pověstných černých číslech, rozhodli jsme, že nastal čas otevřít druhou pobočku ve Frýdku-Místku. Našli jsme ideální prostor v Obchodním centru Frýda,“ vysvětluje Aleš a dodává: „Chceme dál rozšiřovat síť poboček. Naším snem do budoucnosti zůstává Praha, ale všechno má svůj čas. V současnosti se zaměřujeme na Ostravu, kde už máme ideální prostor. Jsme rádi, že jsme se v počátcích podnikání rozhodli pro franšízový koncept, protože nám dává možnosti se rychleji rozvíjet a budovat pobočky.“


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *