V tomto videu vám Brian Tracy radí, jak si vytvořit a následně zachovat nový pozitivní zvyk, který byste chtěli mít. Říká, že je to podobné, jako když vaříte v kuchyni podle receptu. Pojďme se na to podívat. V článku pod videem najdete jeho stručný obsah v českém jazyce.

Metodologii můžeme využít i k rozvoji nových zvyků. Je to skoro stejné, jako když si připravujete jídlo podle receptu. Lze to využít k rozvoji jakéhokoli zvyku, který si přejete. Časem vám bude připadat jednodušší rozvíjet svoje zvyky tak, aby jste posílili svojí osobnost.
Brian vám poskytuje 7 kroků, jak rozvinout nový zvyk:
1. Udělejte rozhodnutí. Brian radí: „Jasně se rozhodněte, že se budete chovat specifickým způsobem, kdykoli to bude potřebné. Například když se rozhodnete, že budete každé ráno cvičit, nastavte si budík na určitý čas. V momentě kdy zazvoní, hned vstaňte, oblečte si sportovní oblečení a začněte cvičit. Dělejte to tak dlouho, dokud se to nestane automatické a přirozené.“
2. Nikdy si nedovolujte dělat výjimky ze svého nového zvyku. Nevymlouvejte se a neodůvodňujte si výjimku. Brian dodává: „Nepouštějte sami sebe z háčku. Když se rozhodnete vstát v 6 hodin každé ráno, buďte natolik disciplinovaní, že opravdu každý den vstanete. Musíte to dodržet každé ráno, dokud se to nestane automatickým zvykem.“
3. Řekněte ostatním, že budete cvičit určitý způsob chování. Je úžasné, kolik disciplíny a síly vám dodá vědomí, že vás ostatní sledují, aby viděli, jestli na to máte a jaký bude výsledek.
4. Představte si sebe, jak ten zvyk dodržujete. Brian říká: „Čím více si to budete vizualizovat a představovat si sami sebe, jak se chováte podle svých představ, tím lépe to vaše podvědomí přijme jako součást vaší osoby.“
5. Vytvořte si vlastní ujištění, které si budete sami sobě neustále opakovat. Tohle opakování příkazu dramaticky zvyšuje rychlost k vytvoření nového zvyku. Brian radí: „Například si opakujte: Ráno vstanu okamžitě po zazvonění budíku v 6 hodin. To si říkejte jako poslední slova předtím, než usnete. V mnoha případech se vzbudíte pár minut před tím, než vám zazvoní budík. Brzy už budík potřebovat nebudete.“
6.  Rozhodněte se ve zvyku vytrvat, než se stane přirozeným. Vydržte až do té fáze, kdy se budete cítit zle, pokud nebudete dělat, na co jste si nově zvykli.
7. Odměňte sami sebe za procvičování nového zvyku. Brian dodává: „Pokaždé, když se odměníte, posílíte tím svůj zvyk. Brzy si vaše podvědomí spojí požitek z odměny s prováděním zvyku. Vytvořte si svoje silové pole pozitivních okolností, na které se podvědomě těšíte jako na výsledek svého nového chování, pro které jste se rozhodli.“

Kategorie: PráceVideo

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *