Doby, kdy si klienti nechali sepsat smlouvy od kohokoliv, kdo zazvonil na dveře, už jsou naštěstí dávno pryč. Dnes si čím dál více lidí svého finančního konzultanta pečlivě vybírá. Podle čeho? Třeba podle výsledků nezávislých testů. Tento trend potvrzuje i následující článek konzultanta Martina Kubáta.
O tom, jak si klient našel svého finančního konzultanta na základě výsledků testu finančních poradců zveřejněném v českých médiích v červnu 2011 se dočtete také ve článku manažera Tomáše Bubeníčka Příběh o klientovi, který si našel vítěze testu. Na podzim 2011 zažil něco podobného také Martin Kubát, který pracuje v klientském centru Broker Consulting v pražském Meteoru. Jednou v pozdních odpoledních hodinách zvedl nečekaný telefonát. Ze sluchátka se ozval muž, který si přečetl na serveru Měšec.cz výsledky červnového testu finančních poradců. A chtěl poradit od těch nejlepších.
Test finančních poradců z června letošního roku promítl nejen odborný a lidský přístup konzultantů z Broker Consulting a zajistil nám tak prvenství, ale zároveň znatelně ulehčil práci nám všem, kteří ctíme „černo-červenou“ a zároveň bez ustání rozšiřujeme vlastní klientský kmen.

Nečekaný telefonát

Práci konzultanta osobně vnímám jako optimální mix akvizic, prodejních dovedností a profesionálního přístupu s velmi širokým záběrem českého finančního trhu. Úkolem konzultanta je (mimo jiné) získat klienta na svoji stranu a v optimálním případě mu nastavit cestu finančním životem v rámci finančního plánování. V dnešní konkurenci je to občas ale tvrdý boj, a tak mi jednoho dne udělal velkou radost jeden telefonát, který vlastně ani nepatřil původně mně.
Často trávím s klienty „přesčasy“ na naší pražské základně v Karlíně. Snaha vyhovět dlouhé pracovní době jednoho z mých klientů mi tentokrát přinesla ovoce dvojnásobně. Dokola zvonící pevná linka na stole asistentky mě dokázala při práci s klientem natolik vyvést z míry, že jsem se rozhodl ji po několikátém pokusu volajícího vzít. Jednalo o klienta, který si Broker Consulting našel, jakožto novopečeného vítěze testu finančních poradců na internetu, a rozhodl se svoji finanční situaci konzultovat právě s námi.

Že by další mystery shopping?

S klientem jsem si domluvil schůzku hned na druhý den dopoledne, logicky s obavami z „mystery shoppingu“.  Další řádky jsou o kombinaci dobrého načasování, štěstí – kterého se mi za jiných okolností běžně tolik nedostává – a… skvělých podmínek, které nám, všem konzultantům Broker Consulting, vítězství zajistilo.
Už na první schůzce bylo evidentní, že je klient náležitě vybaven informacemi ze zpravodajských portálů, což mi výjimečně hrálo do karet a zároveň zvyšovalo mé obavy. Na schůzku přišel s připravenými náklady přehledně zpracovanými v excelovské tabulce, kompletními kopiemi smluv, které do té doby tvořily jeho portfolio, a ochotně odpovídal na všechny otázky spojené se vstupní analýzou. Schůzka trvala bezmála tři hodiny, nicméně jsem klientovi představil rámec servisu, který od nás dostane kdokoli, kdo si o něj řekne. Klient měl velkou převahu příjmů nad výdaji a byl přesvědčen, že je třeba volné cash flow umístit do investic. Jako benefit pak beru to, že lidsky jsme si klientem „sedli“ a v ekonomických otázkách jsme byli „zajedno“.

Rozjímání nad křivkami

Před druhou schůzkou jsem připravil velmi podrobný výstup z finančního plánu včetně svých poznámek a dalších, zejména investičních analýz. Součástí byly samozřejmě i návrhy řešení na úpravu zabezpečení a penzijního financování.
Hned po příchodu vyjádřil klient velkou spokojenost s dosavadním postupem a analýzou a těšil se na návrh řešení. Prezentace finančního plánu trvala takřka dvě hodiny, klient měl navzdory svým tvrzením poměrně široké znalosti z českého finančního trhu, a protože doufám, že patřím mezi lidi, kteří své práci skutečně rozumí, jsem s klientem strávil dlouhé minuty nad dotazy ohledně tvarů křivek v grafech investičních programů. Tím se mé obavy samozřejmě stupňovaly. Když byly zodpovězeny i otázky, na které se „běžný klient“ neptá, zeptal jsem se, co mám na návrzích změnit, aby mu vyhovovaly, nebo jestli jsou v předložené podobě v pořádku. Upřímně jsem čekal, že vytáhne z peněženky novinářskou průkazku a s úsměvem mi oznámí, že mi výsledky testu pošle na e-mail. Místo toho položil na stůl občanku s tvrzením, že věděl, že jde za profesionály, nicméně naše služby daleko předčily jeho očekávání – návrhy akceptoval přesně v přeložené podobě a výsledkem byla klientova velká spokojenost a mých 170 bodů.
Co z těchto řádků vyplývá? Velký dík konzultantům, kteří se stali součástí největšího testu finančních poradců a zajistili Broker Consulting prvenství. A také vypovídají o kvalitě služeb a pozitivních referencích – nastala totiž doba, kdy si sami klienti vybírají finanční poradce, a my jsme na správném místě a ve správnou chvíli, abychom této šance využili. Oproti ostatním nám totiž stačí málo: Dělat svoji práci do budoucna tak, jak ji děláme už teď. Věřím totiž, že si na stránkách firemních časopisů konkurenčních společností podobné řádky nepřečtete.
Martin Kubát, konzultant


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *