Velký test finančních poradců potvrdil, že Broker Consulting patří mezi špičku ve svém oboru, z čehož jsem měl velkou radost.  Potvrdilo se, že se vyplatí myslet na potřeby klienta a být mu nápomocen na jeho „cestě životem“. V praxi jsem si ověřil, že výsledek testu výrazně ovlivnil i náročné klienty při výběru svého poradce.

Celý poradenský trh zaznamenal výsledky velkého testu finančních poradců, který přinesl nám všem mnohá pozitiva. Výsledky současně přispěly k rozšíření zájmu širší veřejnosti právě o problematiku efektivní správy osobních financí. Jistě se nejedná o 100 % lidí v ČR. Nicméně u lidí, jimž není lhostejné, jak jejich těžce vydělané peníze pracují, standardně dochází k aktivnímu vyhledávání nových informací. A právě velmi zajímavé informace z uvedeného testu (např. na „měšci“) jim dávají možnost více rozšířit své povědomí a zjistit někdy i zcela nové a pro některé lidi i velmi objevné skutečnosti. Většina lidí se v průběhu svého života potkala s různými typy prodeje (služeb i výrobků) a některé jejich zkušenosti nejsou příliš pozitivní (je jich bohužel docela dost a dokonce bych řekl, že převažují).

Co se v testu hodnotilo?

Velmi oceňuji, že ve výsledku testu nedošlo k pouhému uvedení celkové známky, resp. hodnocení nějakým souhrnným výsledkem, ale že byla uveřejněna konkrétní kriteria, podle kterých byla posuzována kvalita. Domnívám se, že právě toto je něco, co laické veřejnosti dává možnost nahlédnout na skutečně důležité principy. Jedním z kritérií, která byla posuzována byl např. „pocit, jestli je klient do něčeho tlačen“. Někteří lidé tyto pocity zažívají, ale bohužel si to neuvědomují. Nyní, když měli možnost si tyto věci přečíst, většinou o tom více přemýšlí. Myslím si, že i tato skutečnost je může vést k uvědomělému výběru služby, která jim pomůže. Když takovéto, pro některé lidi nové, podněty spojí s dalšími informacemi a skutečnostmi (např. vezmou jako fakt výsledky odborné poroty), potom není divu, že zvednou telefon a zavolají do společnosti, která v jejich očích splňuje jejich představu o kvalitě a spokojenosti.

Co očekává náročný klient?

Na přelomu září a října jsem měl možnost potkat se s člověkem, který smýšlel velmi podobně jak jsem uvedl. Je fakt, že není úplně na denním pořádku, že volají davy lidí a požadují vypracování finančního plánu (takto nevolají ani do banky nebo pojišťovny). Konkrétní požadavek tohoto typu většinou lidé nemají. Současně ale vnímám, že tyto případy již nejsou ojedinělé a že jejich počet se v poslední době velmi zvyšuje. Takže když jsem se pána na schůzce zeptal, proč neřeší svoje finance s kamarádem, o němž mluvil, nepřekvapila mě reakce, že finance chce mít spravované tam, kde vnímá kvalitu a férovost v odkazu na web stránky „měšec.cz“. Úvodní indicie nasvědčovaly spíše to, že se jedná o další kontrolní test – na moji otázku „jak Vám můžu pomoci?“ jsem dostal ne úplně běžnou odpověď: „Přebývají mi peníze, potřebuji poradit co s nimi.“
No, nic. Řekl jsem si, že udělám svoji práci jak nejlépe umím a současně budu pracovat velmi efektivně.

Jak naše schůzka dopadla?

A výsledek – poznal jsem dalšího skvělého člověka včetně jeho rodiny (3 schůzky uskutečněné v jednom týdnu – úterý, čtvrtek + podpis řešení v neděli) a pomohl jsem mu z velké části vyřešit jeho aktuální finanční potřebu! Situace, které hodlá ve svém životě prožít, se příliš nelišily od očekávání ostatních lidí, nicméně nastavení bylo provedeno přímo na míru dle jeho požadavků. Podepsali jsme řešení, které směřuje jak k vytvoření rezervy pro dcerku, tak řešení bydlení a renty. Pro případ nenadálých problémů dlouhodobého či trvalého charakteru jsme nastavili i řešení situací ovlivněných nepřízní osudu (nebo „absencí štěstí“), které by jeho rodina nedokázala důstojně zvládnou svým majetkem.
To, že takovýto „vztah“ má další pokračování považuji za samozřejmost. Například v podobě doporučení na lidi, kterým chce předat svou pozitivní zkušenost a uvědomění si „konečně mám poradce, na kterého se můžu spolehnout“. (Jo, a mimochodem = 179bodů.)
Nemyslím si, že příklad, který zde uvádím je něčím zcela výjimečným – ba naopak. Stejně jako zmiňovaný klient, jsou lidé, kteří historicky mají špatnou zkušenost s „poradenstvím“ v podobě prostého prodeje smluv, a to bohužel i přes ubezpečení poradcem, že se jedná o nejlepší (nebo nejlevnější) řešení pro klienta třeba i v podobě jakéhosi finančního plánu. Je stále více lidí, kteří svoji špatnou zkušenost nehodí jen tak za hlavu a mají vlastní ambici poznat někoho, kdo o kvalitě jen nemluví a aktivně získávají informace směřující k tomu, aby našli toho správného poradce právě pro sebe. Nevím jak vás, ale mě tyto skutečnosti naplňují energií a touhou být u toho a s takovými lidmi se potkávat. Co proto můžu udělat právě já? Zcela jistě vím jedno – vím přesně co dělat nemám. A to – být pouze průměrný, na něco čekat, nevzdělávat se a neposouvat se dopředu. A jak to vidíte vy?
Tomáš Bubeníček, manažer


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *