Od července 2011 je obyvatelům Liberce k dispozici další OK Finanční centrum Broker Consulting. Jak už je v tomto severočeském městě tradicí, klientské centrum má dokonalý design, je moderně vybavené a posouvá image naší společnosti zase o stupínek výše. Jeho provozovatelem je oblastní ředitel Matěj Kubrt.
Matěji, doposud jste působil společně s Romanem Huškem v jednom z nejznámějších klientských center Broker Consulting – na Husově ulici v Liberci. Proč jste se rozhodl vybudovat vlastní klientské centrum?

Myslím si, že je to další část etapy na cestě Eurokariérou. Chtěli jsme tomu našemu čerstvému ředitelství dát taky nějaky vlastní prostor pro růst, abychom se definovali jako samostatná firemní jednotka. A navíc nám na „Husovce“ začínalo být těsno. Už jsme tzv. rozšíření Husovky plánovali dlouho.
Podle čeho jste vybíral lokalitu? Jaké parametry byly pro vás nejdůležitější?
Nejdůležitější bylo, aby to byly prostory, ve kterých zůstaneme pokud možno napořád. S tím, že se třeba jen rozšíříme v rámci budovy. Šlo hlavně o vnitřní prostor, aby nám vyhovoval pro práci s klienty a aby poskytoval perfektní zázemí pro tým. Ono je těžké hledat prostory, když jdete z takového úžasného luxusu jako je klientské centrum na Husovce. Věděl jsem, že to nebude jednoduché.
Kde v rámci Liberce se vaše klientské centrum nachází?
Finanční centrum leží cca 800 m od samotného srdce Liberce na jedné z hlavních dopravních tepen. Vždycky mi vadilo, že tu stojím s autem v zácpě. Ale teď, když vidím z kanceláře, jak řidičům nezbývá nic jiného, než se dívat na naše červené „OK“, už mi to tak nevadí :-). Adresa pro návštěvníky: Valdštejnská ul. 381/6, Liberec 2
Čím to je, že právě Liberec přitahuje naše úspěšné ředitele k vybudování kanceláří a klientských center? Máme tady několik kanceláří a k tomu luxusní klientská centra Romana Huška a Michala Koubka. V čem je toto město tak výjimečné?

V ničem nijak výjimečné není, ale našel se tu člověk, který udělal výjimečný krok a vybudoval úžasné centrum na Husovce. Každý si pak myslí, že je to městem…ale není! A potom takový čin přitahuje další výjimečné lidi, které máme i my v našem ředitelství! Díky Romane!!!

Jak velké je vaše klientské centrum? Jak je vybavené? V čem je originální?
Celkem zde obýváme 320 m2. Originální je rozhodně pro to, že zde původně byla prodejna nábytku a celý prostor se skládá ze dvou obrovských místností, které jsme nechali rozdělit podle našich představ celoskleněnými příčkami. Člověk pak vidí, kdo do centra přijde, kdo odejde…a třeba taky, kdo poctivě telefonuje :-). Jsme tu pěkně všichni pohromadě, žádná zašívárna a potom veškeré informace proudí mnohem  rychleji!  Co se výbavy týče, máme tady liberecký standart: vysokorychlostní internet, laserovou multifunkční tiskárnu, vybavenou kuchyňku (červenou!!!). V klientské zóně jsou k dispozici dvě jednací místa a jedna VIP jednací místnost. Pro konzultanty je zde Open Space s deseti místy, velká zasedačka pro 30 lidí a malá pro 8. Naši klíčoví manažeři a konzultanti mají vlastní kancelář (označenou „4“), kde mají klid pro svoji profi práci. A pak tu máme ředitelskou kancelář označenou „5+“, kterou zatím obýváme jen s Petrem Solerem. Čekáme na další, ale mezitím si tam asi dáme kulečníkový stůl, protože je docela prostorná! Dále pak sklad a archiv, relax místnost a dvě sociální zařízení.

Kolik lidí bude klientské centrum využívat?
Jsme součástí regionálního ředitelství, takže klientské centrum je pro všechny v něm. Ale opravdové zázemí momentálně poskytuje zhruba 30 spolupracovníkům. Kapacita centra je rozhodně dvojnásobná!
Kdy jste spustili provoz a jaké byly první dny?
Provoz byl spuštěn 1. 7. 2011 a první dny jsme s Petrem Solerem a Petrem Novotou trávili na regatě v Řecku. Takže první dny byly úžasné! Ale teď zpět do ČR. Jednoduše se všichni přestěhovali z Husovky a potom jsme zjišťovali, co je potřeba řešit hned a co později. Ohromně nám se vším pomohlo zázemí Husovky, kam jsme neustále jezdili pro chybějící věci a určitě bychom to nezvládli bez zapojení celého našeho týmu. Každý přispěl. A rozhodně chci z celého srdce poděkovat naší úžasné asistentce Lucce. Bez ní bychom tam až do teď ještě neměli ani papír do tiskárny .
Jak vnímají nové prostory klienti?
Až se všichni divíme, jak o nás najednou všichni vědí. Broker Consulting je v Liberci už známá značka a lidé si nás všímají. Prvního klienta zde měl Víťa Pavelčák a nyní už jsou tu jednání s klienty skoro pořád. Klientů se ale na zpětnou vazbu neptáme tolik, jako nových spolupracovníků. Ti to vnímají velmi pozitivně a díky naší vizi a luxusnímu a serioznímu prostředí s námi o to snadněji spojují své síly.
Jaký je to pocit otevírat vlastní klientské centrum?
Ani si nestíhám ten pocit užít. Ale když se tady zrovna teď rozhlédnu, tak je to úžasný pocit. V těchto prostorách jsou super podmínky na to, abychom zde vychovali další ředitele, manažery, finanční specialisty a konzultanty. Chci, aby o nás každý věděl a aby odtud klienti odcházeli s top řešením a spocitem, jako by navštívili nějakou velkou banku. Navíc si takové prostředí naši lidé v ředitelství rozhodně zaslouží. Oni jsou Ti, kteří tvoří náš tým, a finanční centrum už je jenom takový hezký obal na to všechno, co se děje uvnitř. Mám možnost spolupracovat s opravdu výjimečnými lidmi a chtěl bych jim za to z celého srdce poděkovat… Soldo, Honzíku, Martine, Vítku, Andreo, Wajsič, Hani, Vláďo, Ludvíčku, Ondro a Petře, Jirko a Jiříčku.
Co předcházelo otevření? Na co byste upozornil kolegy, kteří také uvažují o vlastním klientském centru?
Dvakrát měř, jednou řež. Dlouho jsme hledali vhodné prostory a vyjednávali podmínky. Zde patří dík podpoře právního oddělení. Až budu otevírat další klientské centrum, půjdu za Pavlem Matouškem daleko dřív! Udělat rozhodnutí je to nejtěžší. Člověk si klade otázky: Zvládnu to vybavit? Budu to stíhat k práci a škole? Velmi důležité je spočítat si náklady na otevření a provoz předem.
Máte spočítáno, kdy se vám  tato investice vrátí?
Vím, že tato investice stojí za to. Přesně nemám návratnost vypočítanou, ale vím, že se jedná o částku, kterou jsem schopen dát za půl roku stranou. Takže dejme tomu, že do další regaty v Chorvatsku už to zase bude zpátky.
Využil jste při budování klientského centra marketingové podpory od centrály Broker Consulting?
Michale Zátko, jsi marketingový a designový pán Bůh, díky!!! Oddělení marketingu mi moc pomohlo. Jak s návrhem, tak s realizací. Dále spolupracujeme na zviditelnění našeho skleněného akvárka.
Jaké jsou teď vaše další plány?
Je vidět, že člověk musí jít vzorem a stát v boji v první řadě. Hned s týmem a klíčovými lidmi řešíme otevření kanceláří v dalších regionech a úspěšně se nám to daří. Takže pod naše centrum spadají již tři kanceláře, do konce roku budou čtyři a příští rok se některá z nich promění na Finanční centrum. Expanzi zdar :-).
Rozhovor byl publikován v časopise OK Info č. 10/2011.
Ptala se Eva Sadílková


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *