Regionální ředitelství Rudolfa I Gusti tvoří v současné době deset kanceláří rozesetých od Liberce až po Brno. Ve dvou článcích vám postupně představíme deset lidí, kteří se podíleli na výborných výsledcích ředitelství v minulém pololetí. V prvním dílu se podíváme do kanceláří v Liberci a v Praze.

Liberec

V liberecké kanceláři má Rudolf I Gusti dvě silné opory týmu. Finančního specialistu Dušana Birku a manažera Adama Skočdopole. Na první pohled je patrné, že v téhle kanceláři to šlape. Adam vede tým deseti konzultantů, kterým je tady k dispozici čtyři dny v týdnu, kdy s nimi trénuje prodejní rozhovory, radí jim se složitějšími případy… Pátý den si nechává na schůzky s klienty. „To mívám tak 4-5 schůzek a vím, že všechny musí dopadnout dobře. Snažím se chodit mezi klienty, i když jsem manažer, abych to dokázal předávat svým lidem,“ říká Adam.

Za třetím nejlepším obchodníkem roku Dušanem Birkou přichází do liberecké kanceláře řada klientů. Už několik let si Dušan domlouvá schůzky jen na základě doporučení. „Před lety jsem si srovnal některé věci v hlavě a spočítal jsem si, kolik potřebuji mít klientů. Moje klientská základna už je teď dost velká na to, aby mi generovala práci celý rok. Teď mám kolem tisícovky klientů. Kdybych je měl všechny jen jednou ročně navštívit, tak je to tak akorát na tři až čtyři schůzky denně. Přicházejí totiž různé životní situace – nová práce, nové bydlení, změna adresy, nové auto, rodí se děti, někdo umře – to vše je spojeno se servisem, který klientům nabízím. Takže hodně práce u klientů mi zabere jen administrativa, která sice není nijak ohodnocena, ale velmi upevňuje náš vztah. Nedávno jsem četl článek o tom, že česká veřejnost vnímá stále finanční poradce jako podvodníky, lichváře nebo prospěcháře. Myslím si, že mí klienti si váží toho, co pro ně dělám a chápou to jako dobrou službu. Noví klienti zpravidla volají sami mě.“
Stejně jako v ostatních týmech ředitelství Rudolfa I Gusti, i v Liberci je na prvním místě dlouhodobý vztah s klientem a profesionální služby. „My prodáváme u klientů především sami sebe. To učím i svoje lidi. Děláme především zabezpečení a teprve pak, když zůstanou nějaké volné peníze investujeme. Klienti nám musí věřit – hlavně nám osobně,“ potvrzuje Adam Skočdopole.
Pokud se týká spolupráce s Rudolfem, Adam i Dušan se shodují v tom, že funguje bezproblémově, jsou schopni se na čemkoliv domluvit. „Telefonicky jsme v kontaktu několikrát týdně a vidíme se tak jednou za 14 dní“, říká Adam a dodává: „Ruda jezdí vždycky tam, kde to nejvíc hoří. Takže když ho tady měsíc nevidíme, tak víme, že je všechno v pořádku. Co mohl, to nás už naučil a teď už nepotřebujeme, aby tady byl denně.“
Ze setkání v Liberci je stejně jako v ostatních kancelářích patrné, že Rudolf I Gusti je ředitel, kterého jeho lidé respektují a váží si ho. „Ruda je člověk, který má obrovské charisma, ale jinak je úplně normální a proto ho takhle bereme. Nepovyšuje se, nehraje si na nic. A cítím v něm oporu. I když netvrdí „já jsem pan ředitel“ a chová se normálně, tak víme, že kdyby o něco šlo, tak by nám pomohl,“ uzavírá Adam.
Fotografie liberecké kanceláře:

Praha

Manažerka senior Dita Surjomartono vystudovala psychologii na filozofické fakultě a obor matematika-biologie na přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. S Rudolfem začala spolupracovat krátce před dokončením studií, v roce 2005. Od začátku měla ambice vybudovat vlastní tým lidí. V pražské kanceláři v Balbínově ulici nyní vede tříčlenný tým, který hodlá rozšiřovat. Má ráda čísla, baví ji sledovat finanční trh, produktové novinky a je velkou fanynkou a znalkyní našeho software Finanční plán. O práci s ním říká: „Díky finančnímu plánování své klienty dobře poznám. Baví mě si s nimi povídat o finanční situaci jejich rodiny. Musím říct, že v Praze jsou hodně velké rozdíly mezi tím, jak rodiny žijí, jak nakládají s penězi. Mě baví toto sledovat. Klienty si udržuji tím, jak se s nimi bavím, jak o ně pečuji. Jsem s nimi v kontaktu a když něco potřebují, tak se snažím jim vyjít vstříc. V Broker Consulting mi vyhovuje také široké spektrum produktů a partnerů, výborně fungující intranet, každodenní informace mailem, školení, design, image firmy – tohle všechno je tu propracované.“
V kanceláři na Praze 2 Dita vede pravidelně každé pondělí pro své lidi aktivační dny a s každým se individuálně schází ještě několikrát během týdne.
A jak vnímá Dita svého šéfa? „Chtěla bych se naučit umět pracovat s lidmi tak, jak to umí on. Ruda je skvělý, nejlepší šéf. Nejsem na vedení jednoduchý člověk a vlastně jako jeden z mála to Rudy zvládá. Nenechám si snadno něco nechat nařídit. Ruda je optimista, má nevyčerpatelnou energii a tím mě motivuje. Zároveň mi dává samostatnost a respektuje moje rozhodnutí. Ruda ví, že si dokážu cíle a plány sama nastavit. Stanovení cílů u nás neprobíhá tak, že by nám určil, kolik máme udělat v dalším pololetí. Je to tak, že my se k tomu postavíme, sami řekneme, jaké jsou naše cíle. Když to pak dá dohromady, nejednou zjistí, že to vychází ještě lépe, než by naplánoval on. Rudy je mým vzorem i v tom co se týká, organizovanosti, pořádnosti, dochvilnosti. To se mi na něm líbí. To, co řekne, to platí.“
Druhý díl věnovaný kancelářím ve Žďáru nad Sázavou a Lanškrouně najdete zde.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *